Sveže vsebine na vaših spletnih straneh

Avtor: Ksenja Klepec | Objava: 17.09.2004

Kako boste snovali vsebino predstavitve vašega podjetja, da bo ves čas zanimiva za obiskovalce.



V slovenskem internetu je ogromno, da ne rečem večina, skrajno dolgočasnih spletnih strani podjetij. Kot zaposlena v podjetju Noviforum sem zbirala podatke s slovenskih spletnih strani. Pregledala sem jih na stotine. Veliko je takšnih, ki so oblikovno lepe in narejene profesionalno ter celo osvežene. A tudi te lahko z vidika dolgočasnosti vržemo v isti koš. Na povprečni slovenski spletni strani najdemo splošne podatke o podjetju, zgodovino podjetja, opis produktov, cenike, morda še kakšno obvestilo za javnost in občasno kakšne akcijske ponudbe. To je sicer vse lepo in prav, vendar obiskovalcev ne pritegne ravno k pogostim povratnim obiskom.  

Vsebinski načrt spletne strani

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Vsaka spletna stran podjetja potrebuje jasno zastavljen vsebinski načrt, ki je odvisen od trženjsko-komunikacijske strategije podjetja. Vsebinski načrt naj vsebuje naslednje vsebinske sklope:
 
Informacije o produktih oziroma storitvah (informacije o vaših izdelkih/storitvah, ki so ključne za vašo ciljne skupine; informacije morate posodabljati – nove cene, akcijske cene, povezave na najnovejše raziskave, ki poudarjajo kakovost vaših izdelkov...)
 
Postopek nakupa (če to pride v poštev). Izpostavite konkurenčne prednosti.
 
Informacije o podjetju Lahko se osredotočimo le na kontaktne informacije (te so obvezne), lahko pa dodamo še zgodovino podjetja, finančne podatke, opis zaposlenih itd.)
 
Reference (izjave zadovoljnih kupcev, seznam vseh kupcev ...)
 
Dogodki (velja le za podjetja, ki pogosto organizirajo ali
sponzorirajo dogodke)
 
Novosti/Novice (velja za podjetja, ki pogosto objavljajo obvestila za javnost)
 
Članki (pika na i iz vsebinskega stališča. Za to pa potrebujete terminski plan člankov, določitev vsebine člankov za nekaj mesecev naprej...)
 
Z dobro zastavljenim vsebinskim načrtom bodo vaše spletne strani obiskovalce informirale, jih izobraževale in zabavale. Prepričali jih boste, da ste najboljša rešitev za vse njihove težave in da bodo postali lojalni obiskovalci in kupci vaših izdelkov ali storitev. Na vaše strani se bodo pogosto vračali, saj jim boste konstantno ponujali zanimivo in novo vsebino na vaši strani.
 
Ustvarjanje novih vsebin na spletni strani
 
Konstantno ustvarjanje novih vsebin je mnogo pomembnejše kakor si morda mislijo mnogi od vas. Na to je na letošnjem EuroBizu opozarjal tudi Randy Gage, vodilni ameriški ekspert za direktni in internetni marketing. Zanimiva in vedno nova vsebina vaše spletne strani sicer še zdaleč ni edini, je pa vseeno izjemno pomemben faktor uspešnosti vašega podjetja na internetu, s katerim vplivate na mnogo stvari:
- na večjo kredibilnost spletne strani in podjetja, ki stoji za njo;
- na število lojalnih obiskovalcev vaših spletnih strani in s tem na število potencialnih kupcev vaših izdelkov/storitev;
- pravilno objavljanje člankov na vaših spletnih straneh vpliva na rangiranje pomembnosti vaše strani s strani iskalnih pajkov in s tem na visoko uvrstitev v slovenskih in tujih iskalnikih.
 
Pisanje člankov
 
Načinov, kako se tega lotiti, je več. Lahko na primer vsak teden napišete članek ali nadaljevanja člankov o vaši panogi. Pred tem razmišljajte o vprašanjih, ki vam jih ljudje pogosto zastavljajo. Pišite o splošnih in aktualnih zadevah, ki se nanašajo na vašo panogo. Pri tem pa pazite, da so to stvari, ki bi utegnile ljudi zanimati. Če se, na primer, vaše podjetje ukvarja z osebnim premoženjskim svetovanjem, lahko vsak teden napišete članek z aktualnimi nasveti za upravljanje osebnega premoženja. Če ste, denimo, zdravilišče, lahko pišete o koristnosti termalne vode za zdravje, zdravilnih učinkih ajurvedskih masaž, ki jih ponujate, o zadnjih znanstvenih odkritjih, itd. Možnosti je neskončno, ne glede na panogo, s katero se ukvarja vaše podjetje.
 
Pisanje člankov je lahko hobi, lahko pa je tudi zelo naporno opravilo. Kdo bo pisal članke, je vedno vprašanje, ki se zastavi. Prav mogoče je, da vi niste prava oseba, saj imate pomembnejše delo. Mogoče pa je razlog le to, da sovražite pisanje. Če ob sebi nimate osebe, ki bi ji lahko naložili to delo, predlagam, da pisca najamete. Slovenska podjetja, usmerjena na angleško govoreče trge, se lahko obrnejo na za to specializirana spletna mesta (www.guru.com, www.freelancewriting.com).
 
V Sloveniji, kolikor vem, te storitve žal še ni. Je pa mnogo sposobnih novinarjev in piscev, ki si želijo dela. Objavite oglas in odziv je zagotovljen. Stroški so mnogo nižji, kakor si mislite. Nekaj tisoč tolarjev boste vsak mesec sicer odšteli za članek ali dva, vendar boste s tem veliko pridobili. Vaša spletna stran bo stalno zanimiva, imeli boste veliko obiskovalcev, uvrščeni boste visoko na iskalnikih, kredibilnost vašega podjetja ali blagovne znamke se bo povečala, promet se bo povečal ...
 
Alternativna možnost je tudi, da za tovrstno delo najamete za to specializirano podjetje, kot sta na primer Društvo za razvoj e-poslovanja in marketinga – Nasvet (http://www.nasvet.com/svetovanje1.php#Izdelava) in agencija Virtua PR (www.virtuapr.com).
 
Jim Daniels, popularni guru internetnega marketinga, svetuje, da vsakemu objavljenemu članku na vaših straneh dodate tudi komentar, da je dovoljeno kopiranje, oziroma objava tega članka tudi v drugih medijih ali na drugih straneh.
 
Seveda mora imeti vaš članek tudi povezavo z vašo spletno stranjo. S tem boste dosegli, da bodo spletne strani s podobno vsebino objavljale vaše članke.
 
Poglejmo si primer. Ste zdravilišče, ki, med drugim, ponuja tudi ajurvedsko masažo in o tem objavi nekomercialni članek – ta članek bo morda objavil portal zdravahrana.net. S tem se bo povečalo število vaših obiskovalcev, hkrati pa bodo tudi računalniški pajki zabeležili povezavo na vašo spletno stran. S tem vplivate na višjo uvrstitev v iskalnikih in tako tudi na večje število potencialnih obiskovalcev vašega zdravilišča.
 
Objava člankov
 
Objavite svoje članke povsod, kjer je to mogoče. Vaša prva naloga je, da si ustvarite bazo ljudi, ki bi želeli prejemati obvestila in akcije iz vaše branže. Obrazec objavite na vaši spletni strani.
 
Vsem interesentom redno pošiljajte vaše članke z neposredno povezavo na vašo spletno stran.
 
Druga naloga je, da vsak članek objavite na vaših straneh. Vsak članek potrebuje svojo stran, ki jo bodo iskalni pajki zaznali in vaše spletišče dvignili na lestvici rezultatov.
 
Poleg tega je pametno tudi, da si ustvarite podstran, na kateri so zbrani naslovi vseh vaših člankov z direktnimi povezavami na spletne strani vsakega članka.
 
Članek oz. spletno stran, na kateri je objavljen vaš članek, vpišite v slovenske (Najdi.si, Matkurja, Slowwwwenia.com ...) in tuje iskalnike (Google, Yahoo, Alltheweb, Lycos ...)
 
Zelo pomembno je tudi, da je vaš članek objavljen na več straneh. Preglejte slovenski splet in poskusite najti sorodne nekonkurenčne strani. Če ste na primer podjetje, ki se ukvarja z računovodskimi storitvami, potem so vaše ciljne strani slovenski računovodski in finančni portali, pa tudi strani podjetij, ki se ukvarjajo s prodajo računovodskih programov. Kontaktirajte jih in se poskusite dogovoriti z njimi za brezplačno objavo vašega članka. Ne pozabite na konec članka vključiti povezave z vašo spletno stranjo. S tem boste še bolj pridobili na obiskanosti vaših spletnih strani, na poziciji med rezultati iskanj iskalnikov ter na vsem že prej omenjenem.
 
Še nekaj nasvetov za konec:
 
Slog članka prilagodite vaši ciljni skupini.
 
Članek prilagodite branju na zaslonu (kratki pregledni odstavki, bistvo članka v krepki pisavi ...).
 
Vaši članki ne smejo biti preveč komercialni. Osredotočite se, recimo na koristnost ajurvedske masaže in ne na njeno kakovost v vašem zdravilišču. Če v članku omenite vaše zdravilišče, omenite tudi kakšno drugo lokacijo, kjer ponujajo omenjeno storitev. Interesenti bodo tako ali tako kliknili na povezavo, ki jih bo pripeljala na vašo stran, ali pa se bodo o tem pozanimali pri znancih, v internetu ...
 
Pazite na tipkarske napake, ki zmanjšujejo kredibilnost članka, spletne strani in podjetja, ki stoji za to stranjo. Tako kot dobri novinarji se tudi kakovostni lektorji »splačajo«.
 
V članek vključite vire, v katerih se zelo zainteresirani bralci lahko poglobijo v stvari, o katerih ste pisali.
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *