Strogi pri izbiri partnerjev

Avtor: Lidija Vinkovič | Objava: 05.10.2006

»Prodati milijon parov čevljev« in več na leto je cilj, ki ga ne uresničuje neko italijansko podjetje, ampak nekdaj družinsko, danes že mednarodno novogoriško podjetje Pami.


Janez Pavzin je podjetje Pamiso registriral leta 1990 in se najprej ukvarjal predvsem z izvozom obutve v Nemčijo in na Nizozemsko. Pozneje je podjetje preimenoval v Pami in se začel vse bolj ukvarjati z uvozom in maloprodajo. V podjetju sodelujejo tudi Janezovi otroci: hčerka Doris Komel (na sliki) je direktorica, starejši sin se ukvarja z naložbami, mlajši sin pa je v Angliji končal menedžersko čevljarsko šolo.

Slovenci v povprečju kupimo sedem milijonov parov obutve na leto. Da lahko z uvozom in s trgovanjem obutve ne samo preživimo, ampak tudi uspemo, dokazuje novogoriško podjetje Pami, ki se je iz malega družinskega podjetja z le nekaj zaposlenimi razvilo v mednarodno podjetje s 180 zaposlenimi, 80 prodajalnami po vsej Sloveniji, odprli so tudi podjetje na Hrvaškem in pet prodajaln. Samo lani so uvozili milijon dvesto tisoč parov obutve, milijon pa so jih tudi prodali. Na slovenskem trgu imajo sedemnajstodstotni delež, ki ga nameravajo letos še povečati, prav tako imajo v načrtu nadaljnje odpiranje prodajaln tako po Sloveniji kot tudi na Hrvaškem. Če so se na začetku ukvarjali tudi z nakupom reprodukcijskega materiala in modeliranjem, se danes ukvarjajo samo z uvozom in prodajo obutve, včasih pa naredijo še kakšen model, ki jim ga proizvajalec potem proizvede. 

Kje je skrivnost uspeha trgovine s čevlji? V Pamiju izpostavljajo naslednjih pet nasvetov. 

1. Kupuj brez posrednikov 
 
»Obutev kupujemo neposredno pri proizvajalcih, ne pa pri posrednikih, saj je zaradi njih enaka obutev v konkurenčnih prodajalnah od dvajset do trideset odstotkov dražja,« poudarja lastnik podjetja Janez Pavzin. Skoraj polovico obutve za svoje trgovine uvozijo iz Italije, ki kljub velikemu zmanjšanju proizvodnje v zadnjih letih ostaja največji evropski proizvajalec obutve. Tam že imajo nekaj blagovnih znamk, ki so jih vzeli za svoje, na primer Doris, Paprika, Mondo Baby in druge. Svetovno znanih blagovnih znamk ne uvažajo, saj bi tako težko ohranili neodvisnost pri določanju cenovne politike. V Evropi obutev kupujejo še v Španiji, Romuniji in Bolgariji, dva proizvajalca imajo v Makedoniji, pred časom so sodelovali tudi s turškim proizvajalcem.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *