|
|||||||||||||
Ste vidni v iskalnikih?Da za kupce in partnerje ne boste »igla v svetovnem spletu«, se mora vaša internetna stran v spletnih iskalnikih uvrstiti visoko. Kako si jo zagotovite?Le redki podjetniki se pri spletnih nastopih zavedajo pomembnosti uvrstitve v iskalnikih. Spletno mesto jim izvajalci nastopa postavijo v strežnik, s tem pa je projekt zanje končan. Toda tudi spletno mesto z odlično obliko in vsebino prav nič ne koristi, če ga nihče ne najde. Pri iskalniku Najdi.si so letos letu naredili raziskavo in ugotovili, da si kar 80 odstotkov njihovih obiskovalcev ogleda le prvo stran z rezultati iskanja. Spletna stran podjetja X, ki se pri zanje ključnih besedah ne pojavi na prvi strani z rezultati, izgubi kar 80 odstotkov potencialnih kupcev svojih izdelkov ali storitev. Še več, raziskava je pokazala tudi, da kar polovica teh potencialnih kupcev, se pravi 40 odstotkov obiskovalcev iskalnika Najdi.si, običajno klikne na enega od prvih treh zadetkov med rezultati iskanja. Pomagajte si sami Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. Visoko uvrstitev na iskalnikih si spletno mesto lahko zagotovi razmeroma preprosto, potrebna je le pobuda podjetja. Možnosti je več. Preprosto lahko zakupite rezultate iskanj v iskalnikih in imenikih, ki so za vas ključnega pomena. Nekoliko težja, a cenovno ugodnejša možnost pa je, da se zadeve lotite sami. Eden od ključev do uspeha pri tem delu so prav gotovo analiza in popravki vsebine na spletnem mestu.
Vsebina spletnih strani mora biti relevantna in kakovostno predstavljena. Bistvenega pomena za visoko uvrstitev v iskalnikih je, da se v njej pojavljajo besede, ki so ključnega pomena za vaše podjetje. O tem je treba malce premisliti. Postavite se v vlogo potencialnega kupca. Katere so možne besede oziroma besedne zveze, ki jih bo vpisal v iskalnik pri iskanju izdelkov ali storitev, ki jih ponujate? Če se ukvarjate z izdelavo poslovnih načrtov in investicijskih elaboratov, boste kot ključne izbrali naslednje besede: poslovni načrt, investicijski načrt, poslovno svetovanje, podjetniško svetovanje, investicijski elaborat, finančno svetovanje ... Pri specifičnih besednih zvezah bo imelo spletno mesto boljše možnosti za visoko uvrstitev v iskalnikih. Kadar je smiselno, zato uporabite besedne zveze z vsaj dvema besedama (na primer izdelava poslovnih načrtov). Izbrane ključne besede se morajo čim pogosteje pojavljati na vseh pomembnih delih spletnega mesta, tudi v tako imenovanih metaoznakah. Ključne besede in seveda ustrezna vsebina močno vplivajo na uvrstitev spletnega mesta v iskalnikih. Pomembno je tudi, da vsebino spletnih strani posodabljate in na spletno mesto dodajate nove vsebine. Na spletnem mestu objavljajte članke s področja, na kateri deluje vaše podjetje, ter nasvete o uporabi določenega izdelka ali koristnosti določene storitve. To zaznavajo iskalni pajki in spletnemu mestu višajo uvrstitev. Zgled vsebine spletnega mesta Denimo, da se ukvarjate z izdelavo poslovnih načrtov. Tedaj boste vsebino svojega spletnega mesta razdelili na primer kot kaže tabela na desni strani spodaj.
Preverite metaoznake Kako bo stran videti na računalniku določajo tako imenovane oznake html. Te za neko stran oziroma del besedila določajo na primer vrsto pisave, velikost črk ali so črke pokončne ali ležeče in tako dalje. Ob teh oznakah pa je možno vpisati tudi tako imenovane metaoznake – in na te oznake izdelovalci spletnih strani preprosto pozabijo. Metaoznake v nasprotju z oznakami HTML ne vplivajo na videz spletne strani. So pa zelo pomembne, saj naredijo spletno stran prijazno iskalnim pajkom in tako pripomorejo k višji uvrstitvi spletne strani v iskalnikih. Metaoznake svojega spletnega mesta preverite tako, da odprete spletno stran, kliknete z desnim gumbom miške in izberete ukaz Ogled izvorne kode (View source). So na vaši strani metaoznake sploh izpolnjene? <html> <head> <meta name=description content=Izdelavaposlovnih načrtov, Izdelava investicijskih elaboratov, Poslovno in podjetniško svetovanje > <meta name=keywords content=poslovninačrt poslovni načrt podjetja, poslovninacrt, investicijski načrt, investicijski plan, investicijski elaborat, izdelavaposlovnih načrtov, podjetniško svetovanje, finančno svetovanje, investicijskosvetovanje, poslovni plan> <metaname=author content=ksenja klepec> <metaname=robots content=index, follow> <title>Izdelavaposlovnih načrtov - investicijskihelaboratov </title> Zelo pomemben je naslov spletne strani (title). Če v njem ni ustreznih besed, bo stran skoraj gotovo slabo umeščena v iskalnikih. Vsaka spletna stran v spletišču naj ima svoj naslov (na primer Izdelava poslovnih načrtov, Cenik poslovnih načrtov, Podjetniško svetovanje, Ugodne cene poslovnih načrtov). Pomemben je tudi opis spletne strani (description tag). V opisu spletne strani za vsako spletno podstran navedite bistvene informacije. Priporočljivo je, da tudi v opis vsake podstrani vključite besedne zveze, ki so ključnega pomena za vas. Ključne besede (keywords) so tretji ključni element metaoznak. Vanj uvrstite vse besede in besedne zveze, ki so ključnega pomena za iskalnike. Besednih zvez ni treba ločiti z vejicami, saj jih večina iskalnikov tako ali tako ignorira. Metaoznake vam bo najverjetneje moral vpisati tisti, ki je izdelal vašo spletno stran, zato je najbolje to narediti že ob sami izdelavi. Kako do čimveč povezav Naslednja stvar, ki jo lahko za višjo uvrstitev spletnega mesta naredite sami, so spletne povezave. To je eden ključnih kriterijev, ki vpliva na uvrstitev v iskalnikih. Pridobivanje spletnih povezav je ponavadi odvisno od oblike spletnega mesta podjetnika, ažurnosti, vedno nove vsebine ... Od vseh kriterijev pa sta najpomembnejša kakovost in ažurnost vsebine. Nihče ne bo naredil spletne povezave na vaše spletno mesto, če na njem ni dovolj relevantnih in kakovostnih informacij o določeni temi, ki je povezana s vašo stranjo. Poskrbeti je treba, da je na spletnem mestu dovolj informacij, ki bi utegnile biti zanimive za sorodne, nekonkurenčne spletne strani. Naslednji korak je najti partnerje - sorodne in nekonkurenčne strani in se z njimi dogovoriti za izmenjavo povezav. S tem pri uvrstitvi v iskalniku pridobita oba partnerja. Pri izbiri partnerjev se omejite na take, ki imajo dobro spletno stran in veliko zunanjih povezav. Če se na takšno spletno stran vežejo strani, povezane s svetovanjem ali poslovnimi načrti, bo to vplivalo tudi na uvrstitev vašega spletnega mesta podjetnika v iskalniku. Omejitev pri izbiri partnerjev mora biti tudi številčna, saj imajo iskalniki veliko mehanizmov, ki preprečujejo zlorabe, kot so »smetenje povezav« (link-spamming). Utegne se zgoditi, da bodo spletišče zaradi zlorab in poskusa prevare algoritma iskalniki celo izločili iz svojega indeksa. Dogovor o izmenjavi povezav z nekonkurenčnimi, sorodnimi podjetji je šele prvi korak pri urejanju povezav. Bistvenega pomena je namreč tudi, kaj je napisano na teh povezavah. Velika razlika je namreč, ali je na zunanji povezavi, ki se veže na spletno mesto, napisano ime podjetja ali pa na primer »izdelava poslovnih načrtov«. Če naj bo vaše spletno mesto uvrščeno visoko pri besedni zvezi »poslovni načrt«, svetujem, da se ta besedna zveza pojavi tudi na povezavah sorodnih strani, ki se vežejo na to spletno mesto. Na to morate paziti tudi pri vpisu spletnega mesta v iskalnike in imenike, a več o tem pozneje. Dobro je tudi, če je spletno mesto urejeno tako, da imajo vse podstrani spletnega mesta povezavo, usmerjeno na glavno oziroma vstopno spletno stran. Vpis v iskalnike in imenike Z analizo svojega spletnega mesta in popravki na njem ste za visoko uvrstitev v iskalnikih naredili že veliko. Naslednja stvar, ki se je morate lotiti, pa je vpis spletnega mesta v iskalnike in imenike. Spletno mesto vpišite v čim več obiskanih iskalnikov in imenikov. Na spletnem mestu www.raziskovalec.org lahko naenkrat vpišete svoje spletno mesto v 20 slovenskih iskalnikov in imenikov. Poleg tega priporočam tudi vpis spletnega mesta v Google in Yahoo. Pri vpisu spletnega mesta seveda pazite, da naslov spletnega mesta, opis in ključne besede vsebujejo besede, ki so bistvene za vaše podjetje. Zakup ključnih besed Upoštevanje vsega navedenega še ni zagotovilo, da se bo spletna stran pri vseh za vas relevantnih iskalnih poizvedbah prikazala na prvi strani z rezultati. Če je temu tako, svetujemo, da izberete najustreznejše ključne besede in jih zakupite v posameznem iskalniku. Še nekaj nasvetov
Visoka uvrstitev v iskalnikih in imenikih je nujna za uspešnost spletnega mesta. V Sloveniji se je za visoko uvrstitev treba potruditi predvsem na najbolj obiskanih iskalnikih in imenikih, kot sta Najdi.si (www.najdi.si) in Mat’kurja (www.matkurja.com). Kot podjetnik se lahko tega lotite tako, da v iskalniku zakupite najustreznejše ključne besede. Druga možnost je optimiranje spletnega mesta. Moj predlog je kombinacija obojega. Lotite se optimiranja spletne strani; stran naj bo prijazna iskalnim pajkom. Vsebuje naj dovolj kakovostne vsebine, ki bo zanimala obiskovalce, kakor tudi kakovostne povezave, zanimive za obiskovalce. V iskalnikih zakupite splošne ključne besede (poslovni načrt, finance), ki so relevantne za vaše podjetje, saj je brez tega zelo težko pridobiti dobro uvrstitev v iskalnikih, še težje pa jo je obdržati. Pri specifičnih ključnih besedah oziroma besednih zvezah (izdelava poceni poslovnih načrtov) pa je laže doseči visoko uvrstitev v iskalniku. |
|