Stabilnost podjetja se povečuje

Avtor: Vesna Vilčnik | Objava: 09.10.2012

Na lanskem izboru Podjetnika leta je komisijo prepričal Boštjan Šifrar, lastnik podjetja SIBO G. Zanimalo nas je, kakšno je bilo preteklo leto zanj in njegovo podjetje.



Boštjan Šifrar je v devetdesetih letih od očeta prevzel obrtniško delavnico v Škofji Loki. Podjetje se je v preteklosti ukvarjalo z brizganjem plastike in orodjarstvom, danes pa podjetje SIBO G. izdeluje in prodaja zapiralno embalažo za kozmetiko, zdravila, medicinsko opremo ter tehnične komponente. Boštjan Šifrar je očetove uspehe nadgradil z globalno uspešno zgodbo in s širitvijo na tuje trge. V letošnjem letu so poskušali osvojiti še Japonsko in Združene arabske emirate, vendar na konkretnejše rezultate še čakajo …
 
Ste v zadnjem letu vpeljali kakšno novost v svoji proizvodnji, morda razširili prodajne trge?
V zadnjem letu nismo bistveno povečali in širili prodajnega programa niti prodajnih trgov. Imeli smo dva aktivna poskusa z osvajanjem Azije (Japonska) in Srednjega vzhoda (Združeni arabski emirati) in na obeh trgih do sedaj še nismo zabeležili večjih oziroma ponavljajočih naročil. Imamo vpeljano tržno nišo, imamo nabor kupcev, s katerimi krepimo poslovne vezi, stabilnost podjetja se povečuje, prav tako stanje naročil. To je zelo pomembno.
 
Ko smo se nazadnje pogovarjali, ste sodelovali s podjetji iz kar 41 držav. Kako je gospodarska kriza vplivala na poslovanje vašega podjetja?
Naša panoga izdelave in prodaje farmacevtske embalaže ima zelo pozitivno lastnost, ki se imenuje izjemno visoka »vztrajnost« izdelkov in kupcev na trgu. Seveda, s predpostavko, da je dobavitelj cenovno konkurenčen in kakovostno brezhiben. Mi smo uspeli z obema elementoma obdržati tako stranke iz vseh naših držav kot tudi v okviru obstoječih strank nabor izdelkov, tako da smo glede tega zelo zadovoljni. Zabeležili smo 7- do 8-odstotno rast prodaje v letošnjih osmih mesecih.
 
Ste morda (zaradi davčnih obremenitev ali česa drugega) razmišljali o selitvi podjetja v tujino?
O selitvi podjetja v tujino smo razmišljali, vendar to ni alternativa za naše podjetje, ki je finančno intenzivno. Smo namreč sorazmerno močno vezani na obstoječo lokacijo in bi širitev v tujino obstajala le kot možnost širitve in dodatne ponudbe našim kupcem z lokalno proizvodnjo, na primer na Kitajskem ali Poljskem.
 
Omenili ste, da je vaša formula za uspeh neizprosna kakovost in odgovornost do okolja. Kako to v praksi uresničujete?
Naše podjetje ima izjemno nizke misije v okolje, proizvajamo minimalne količine ogljikovega dioksida, praktično nič hrupa in izjemno majhne količine smeti. Vse navedeno smo dosegli z optimizacijo dobavnih poti, recikliranjem možnega izmeta in smeti ter energetsko zaprtim sistemom, kjer s ponovno uporabo obstoječih energij in toplot hladimo oziroma grejemo objekte.
 
Izhajate iz tradicije družinskega podjetja. Kakšna usoda se po vašem mnenju piše tovrstnim podjetjem? So to podjetja, ki bodo lažje kljubovala težkim razmeram ali imajo več potenciala nove ideje, mlada podjetja?
Mlada podjetja imajo vedno potencial za razvoj, medtem ko se starejša oziroma večja podjetja včasih znajdejo na točki, ko jim zmanjka idej in inovativnosti za poglede in razvoj v prihodnosti. Globalizacija prinaša vse več združitev v večja, enotna in enovita podjetja s svojimi hčerinskimi podjetji vsepovsod po svetu, s čimer sledijo svojim velikim globalnim igralcem – kupcem. To tudi za nas in ostala družinska podjetja pomeni, da lahko ostaneš majhna, dobra ribica, povečuješ obseg poslovanja in sam postaneš globalen ali pa se priključiš globalnemu igralcu in postaneš eden od njegovih »satelitov«. Navedeno pa je v družinskih podjetjih običajno izbor strategije lastnikov.
 
Kaj napovedujete za prihodnje leto, kje se vidite?
Po kitajskem horoskopu je leto 2012 leto odločitev, leto globalnih sprememb, katerih mnoge rešitve, odločitve in spremenjene razmere se bodo pokazale šele v letu 2014, 2015 in pozneje. Na navedeno vpliva globalno stanje na trgu denarja, ki diktira razvoj velikega dela svetovne ekonomije. Mi tečemo s tokom evropske ekonomije naprej in ne pričakujemo večjih odstopanj od zastavljene poti, ki smo jo prehodili v preteklih letih. Ena izmed značilnosti, ki so nas spremljale v preteklih 15 letih, je bila, da smo ravno v času krize izkoristili prostor in čas za našo rast in utrjevanje na trgu in imeli v času konjunkture, v primerjavi z ostalimi, sorazmerno nizko rast oziroma smo bili netipični predstavniki ekonomije in gospodarstva v luči rasti in razvoja v primerjavi s svetovnimi trendi.
 
Kako ocenjujete vpliv naziva Podjetnik leta po enem letu? Kakšen je bil odziv javnosti?
Odziv javnosti je bil v segmentu ljudi in podjetij, ki nas poznajo, pozitiven in aktiven. Poleg formalnosti ob prejetju omenjenega naziva se je v času prvega meseca povečala komunikacija na osebni in strokovni ravni. Podjetje SIBO G. oziroma jaz kot direktor podjetja sem bil pod večjim drobnogledom javnosti, kar v končni fazi prinese bipolarno sliko. Na segmentu pozitivnih vtisov v javnosti smo prejemali pozitivne reakcije in kritike in obratno v primeru slabše slike - zgodila se je tudi negativna kritika. 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *