Sprememba miselnosti.si

Avtor: Robert Rolih | Objava: 10.04.2001

Da bi lahko pripravili dobičkonosno strategijo za nastop na internetu, preberite, kaj prinaša internet na podrocje marketinga.



Ste že kdaj opazovali muho, kako se zaletava v okensko steklo, ker bi rada prišla iz stanovanja? Odprete ji okno, a še vedno sili v isto smer in hoče odleteti ven kar skozi steklo. Sploh se ne zaveda, da bi lahko s spremembo smeri leta brez težav prišla do svojega cilja. Na koncu se naveličate njenega brenčanja in jo kar pokončate.

Podobno se dogaja tudi na internetu. Podjetja silijo na internet vedno v isti smeri. Njihovi poskusi so jalovi, vendar sprememb svoje smeri nočejo ali ne znajo popraviti. In prav lahko se zgodi, da jih pametna podjetja s pravim pristopom pokončajo.

Večina podjetij tega ne bo nikoli dojela. Marketinškega prijema v svojem podjetju ne morete enostavno prenesti na internet. Da bi lahko s svojo spletno stranjo dosegli različne koristi za svoje kupce in podjetje, morate spremeniti način razmišljanja. V nadaljevanju vam bom razložil nekaj ključnih razlik med marketingom na internetu in tradicionalnim marketingom, tako da boste lahko poleteli v pravo smer.

Čas in prostor

Tradicionalni marketing: Čas ali prostor kupite. Ob zakupu oglasnega prostora se zavedate, da imate na voljo za prodajo svojih izdelkov v oglasih le omejen čas ali prostor. Svojega sporočila zato ne morete povedati v celoti. Sredstva, za oglaševanje, ki bi povedalo celotno zgodbo o vašem izdelku ali storitvi, so prevelika, da bi si to lahko privoščili. Praktično prisiljeni ste, da v oglasih izpuščate pomembne informacije, ki bi vašim potencialnim kupcem olajšale nakupno odločitev.

Internetni marketing: Prostor je na internetu praktično neomejen in poceni. Na njem lahko ponudite goro informacij. To pomeni, da lahko o svojih izdelkih poveste tako rekoč vse. Za ljudi, ki jih prepričajo statistike, lahko ponudite kup številk, preglednic in grafov. Za ljudi, ki jih prepričajo vizualne podobe, lahko postavite na svojo stran slike in filme. Ljudem, ki iščejo informacije in nasvete, lahko ponudite članke in natančne opise delovanja in koristi, ki jih bodo imeli od vaših izdelkov.

Na internetu čas ni več tisti, ki ga vi plačate. Če ste imeli v tradicionalnem oglaševanju le omejen časovni okvir, v katerem ste morali povedati svojo zgodbo, na internetu ni več tako. Na internetu so kupci tisti, ki si vzamejo čas, da bi videli vašo ponudbo. Oni plačajo dostop do interneta, oni porabijo dragocene ure svojega časa, da so na internetu. Da bi se ustavili ravno na vaši spletni strani, jim morate seveda ponuditi nekaj vrednega, na primer:

Megaklik.com ponuja obiskovalcem tekoče TV in kino sporede.
Bolha.com ponuja brezplačne male oglase.
Efuse.com ponuja brezplačne nasvete za oblikovalce spletnih strani.
Babycenter.com ponuja brezplačne nasvete in druge storitve za mlade mamice.

Vplivanje na čustva

Tradicionalni marketing: V večini primerov poskušajo oglaševalci s slikami in zvokom vzbuditi pri potencialnemu kupcu čustveni odziv. Tako na primer Epson v svojih oglasih prikazuje življenjske utrinke, kjer lahko v podrobnostih opazimo kakovost izpisa tiskalnika, proizvajalci zobne paste Aquafresh pa nas s prikazom družine poskušajo prepričati, da sodi Aquafresh v popolnoma novo skupino izdelkov - ustne paste. V večini primerov oglaševalci s slikami vplivajo na čustva kupcev, informacije o izdelkih pa so potisnjene v ozadje.

Internetni marketing: Na internetu lahko podjetja vplivajo na čustva predvsem z besedami. Slike, še zlasti pa filmi in animacije so še vedno zelo omejene, saj so prenosi podatkov prek interneta še vedno prepočasni. Uporabniki tudi ne sprejemajo dobro nekoristnih slik ali filmov, saj jim ti tratijo čas. Informacije so torej na internetu podane v glavnem z besedami.

Edinstvena značilnost interneta je tudi uporaba povezav, ki nas lahko hitro pripeljejo do specifičnih informacij o določeni temi. Na internetu je torej zmožnost pisanja razumljivih in berljivih besedil ključnega pomena.

Smer komunikacije

Tradicionalni marketing: Oglasi v tradicionalnih medijih posredujejo informacije osebam, ki pasivno opazujejo dogajanje ali pa ga ignorirajo. Če jim pri oglasu kaj ni jasno ali pa bi hoteli več informacij, jim teh podjetje ne more posredovati. Če bi radi vedeli, koliko stane oglaševani izdelek, morajo iti v trgovino in vprašati. Če bi radi vedeli, kakšne funkcije ima oglaševani tiskalnik, spet morajo iti v trgovino in vprašati. Pametni oglaševalci sicer ponudijo v oglasu način, da pride potencialni kupec v stik s podjetjem (brezplačna telefonska številka), vendar je to bolj izjema kot pravilo.

Internetni marketing: Komunikacija je na internetu dvosmerna. Potencialni kupec, ki bi vas rad vprašal, koliko strani ima predstavljena knjiga in kakšno mnenje imajo o njej drugi kupci, bo to izvedel z enim klikom. Kupec, ki ga zanima, kakšne ugodnosti bo imel od vaše dodatne storitve, lahko to izve z enim klikom. Če odgovorov ne dobi na strani, vam lahko pošlje vprašanje po e-pošti, vi pa mu nanj hitro odgovorite, ali ne?

Sodelovanje kupcev

Tradicionalni marketing: V reviji vidite oglas za digitalni fotoaparat. Izdelek vas zanima, vendar bi potrebovali več informacij o njem. Koliko stane? Kako shranjuje slike? Ali je format zapisa združljiv z mojim prenosnim računalnikom, ki je star tri leta? Kje ga lahko kupim? V oglasu ni nobene od teh informacij. Podjetje nima dovolj prostora, da bi vam jih učinkovito posredovalo. Zlahka se zgodi, da boste na fotoaparat pozabili ali pa kupili čisto drug model pri najbližjem prodajalcu.

Internetni marketing: Na TV vidite oglas za zelo lepo in funkcionalno pisarniško pohištvo. Oglaševalec vam v oglasu pove, da je več informacij o izdelkih mogoče najti na njegovi spletni strani. Oddeskate torej na spletno stran podjetja in si ogledate slike pohištva, ogledate si, v kakšnih barvah vam je na voljo, kakšne so njegove cene in nato skočite še v forum na spletni strani, kjer prodajalci odgovarjajo na vprašanja obiskovalcev. Preberete tudi nekaj vprašanj in odgovorov ter se odločite, da boste vzpostavili stik s podjetjem. Podjetje na strani ponuja tudi povezavo do obrazca, v katerega vpišete svoje podatke in jih pošljete podjetju. Čez eno uro vas prodajalec že pokliče in se z vami dogovori za sestanek. Odločitev za nakup je nato zelo enostavna.


Pozivi k akciji

Tradicionalni marketing: Večina oglasov sploh nima pozivov k akciji. Podjetja v glavnem ciljajo na to, da bi gradila imidž svoje blagovne znamke. Potencialni kupci so navadno pri takšnih oglasih prepuščeni sami sebi in ugibanju, kaj je hotel oglaševalec povedati oz. kako lahko pridejo do dodatnih informacij.

Internetni marketing: Vsakršna ugibanja o tem, kako lahko pride potencialni kupec do več informacij ali kako lahko kupi izdelek morajo biti na internetu izničena. Pametna podjetja na vsaki strani pozovejo obiskovalce na določeno akcijo. Kliknite tu za več informacij! Pridite v stik z nami že zdaj! Izpolnite obrazec in dobili boste brezplačno e-knjigo! Sodelujte v naši anketi! Potencialni kupec ni nikoli prepuščen negotovosti, kaj mora storiti.

Da bi lahko pripravili dobičkonosno strategijo za svoj nastop na internetu, se morate zavedati sprememb, ki jih prinaša internet na področje marketinga. Spomnite se muhe, ki se zaletava v steklo in se zamislite nad svojo spletno stranjo. Vam prinaša rezultate? Dobivate po e-pošti vprašanja o svojih izdelkih in povpraševanja po njih?

Ali leti vaša muha v pravo smer?

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *