Spletne trgovine – kakovost pod pričakovanji

Avtor: Natalia Ugren | Objava: 09.12.2009

Raziskava po metodi skrivnostnega nakupovanja kaže, da slovenskim spletnim trgovinam komuniciranje s strankami močno šepa.



Od spletne trgovine večina kupcev pričakuje predvsem dve ugodnosti: nižjo ceno kot v klasični prodajalni in hiter nakup, se pravi hitro obdelavo naročila in dostavo.
 
Raziskava, ki smo jo opravili s podjetjem Skrivnostni nakup, je pokazala, da kakovost storitev spletnih trgovin precej šepa. Povpraševanje smo poslali šestim bolj znanim podjetjem, med katerimi se tri ukvarjajo le z e-trgovino, tri pa poleg z e-trgovino tudi s klasično maloprodajo. V skladu s pričakovanji so se po analiziranih kriterijih najbolje odrezala podjetja, ki se ukvarjajo le z e-trgovino. Vendar tudi pri teh rezultat ni posebej blesteč.
 
Povprečni dosežen rezultat kaže, da so vsa podjetja dosegla le 48 odstotkov točk, kar resnično pomeni še veliko rezerve in dela v odnosu do kupcev. O vrhunskem odnosu do kupcev lahko govorimo šele pri rezultatu nad 85 odstotkov. V raziskavi je najvišji rezultat doseglo podjetje, ki je dobilo komaj 64 odstotkov.
 
Rezultati po kriterijih
 
Ustrezen osebni nagovor v odgovoru – 0,00 %
Najslabše ocenjena točka, med tistimi, ki so skrivnostnemu kupcu odgovorili, je osebni nagovor v odgovoru. To pomeni, da podjetja napišejo samo »Spoštovani« oziroma Pozdravljeni«, nihče od ocenjenih pa ni poleg napisal še gospa oziroma gospod (ali vsaj skrajšano ga./g.) ter ime ali priimek pošiljatelja povpraševanja. Iz prakse pa vemo, da nam je lastno ime zelo pomembno, ker smo s tem nagovorjeni osebno. V primeru, ko podjetja pri e-trgovini ne uporabljajo osebnega nagovora stranki, ima stranka občutek, da je pri njih le številka.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *