|
|
Spletna prodaja v tujiniV naši spletni trgovini prodajamo športno opremo. Razmišljam, da bi odprli tudi hrvaško in angleško verzijo trgovine, da bi se torej poskusili prebiti tudi na tuje trge. Zanima me, katera zakonodaja v tem primeru pride v poštev - denimo s področja varstva potrošnikov? Kako pa je z nekaterimi drugimi stvarmi - ali moramo, denimo, servisno mrežo zagotavljati tudi v tujini? Zakon o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT) določa, da mora ponudnik storitev s sedežem v Republiki Sloveniji opravljati storitve informacijske družbe v skladu z veljavnimi predpisi v Republiki Sloveniji. Če ima vaše podjetje sedež v Sloveniji, morate torej poslovati v skladu s slovenskim pravom. Vendar pa je pri potrošniški pogodbi uveljavljena izjema. Za to se namreč v vsakem primeru uporablja pravo države, v kateri ima potrošnik stalno prebivališče, če je sklenitev pogodbe posledica ponudbe ali reklame v tej državi ali če je potrošnik v tej državi opravil dejanja, potrebna za sklenitev pogodbe. Po mojem mnenju je torej potrebno pravna razmerja v zvezi s spletno prodajo v tujini, o kateri govorite, presojati po pravu, ki velja v državi, kjer ima potrošnik stalno prebivališče (denimo po hrvaškem pravu, po britanskem pravu). Če to pravo zahteva tudi zagotovitev servisne mreže potrošnikom, potem velja, da morate tudi servisno mrežo zagotoviti v državi kupca. |
|