|
|
So stroški previsoki?Master franšizij iz sosednje države mi ponuja franšizo za okvirjanje slik na področju Ljubljane. Pristopnina je 40.000 evrov in naj bi pokrivala franšizodajalčevo podporo pri odpiranju trga, usposabljanje oziroma mentoriranje, inštrukcije za uporabo franšiznega priročnika in prenos znanja na franšizojemalca ter seveda uporabo poglavitnih elementov, ki izhajajo iz blagovne znamke vključno z logotipom. V to je vključena tudi celotna računovodska in informacijska programska oprema. Investicije v poslovni prostor na priporočeni lokaciji, nakup orodja, potrošni material, delovne uniforme, pečate v to ceno niso vključene. Periodični mesečni zneski znašajo 5 odstotkov od prometa. Se vam zdijo stroški previsoki?
Master franšizor, verjetno lastnik blagovne znamke ter intelektualne lastnine, je torej iz druge države kot master franšizij. Slednji naj bi bolje poznal področje Slovenije v pravnem, ekonomskem in kulturnem pogledu kot sam master franšizor. Kljub temu pa ostane odprto vprašanje, kdo bo nosil stroške testiranja in lokalizacije franšize na slovenskem trgu, ki je prav gotovo specifičen glede na obstoječo konkurenco, regulativo, kupno moč, odnos do te dejavnosti, navade in še kaj. V tem primeru bi vaša delavnica/trgovina služila tudi za »umerjanje« tega sistema na slovenski trg, a tudi vsa s tem povezana tveganja, ki bi jih nosili vi. Zaradi tega je lahko znesek pristopnine tudi predmet pogajanj. Niste omenili, ali so vam ponudili možnost, da imate v lasti več enot na področju Slovenije oziroma še na katerem od trgov bivše Jugoslavije. Vsekakor bi se morali pogajati tudi v zvezi s stroški uveljavljanja njihove blagovne znamke v Sloveniji, stroški pri lokalizaciji posla in s tem povezanimi tveganji, stroški pri nakupu vstopnih surovin (primerjajte njihove dobavne cene, denimo materiala za okvire, z dostopnimi ponudniki pri nas in v sosednjih državah) … Alternativa bi bila nakup takega samostojnega podjetja, ki že deluje v Sloveniji.
|
|