|
|||||
Služba in družina z roko v rokiUsklajevanje dela in zasebnega življenja je zaposlenim vse pomembnejša vrednota, podjetja, ki to omogočajo, pa predvsem pri tistih z otroki kotirajo višje.
Ko šef nima posluha za starše, ki svoje otroke prvič pospremijo v vrtec, ali ni zadovoljen, ko kateri od zaposlenih čez dan potrebuje več časa, ker mora skrbeti za družinskega člana, pogosto le vzdihnemo in si rečemo, »kaj češ, takle mamo«. Vendar pa je v podjetjih, v katerih imajo certifikat družini prijazno podjetje, usklajevanje družinskega in službenega urnika vsakdanja praksa, pri kateri delo ni vedno na prvem mestu. »Računica je zelo preprosta: človek bolje dela takrat, ko je na delovnem mestu zadovoljen, ko čuti pripadnost,« pravijo v Infotehni, kjer si prizadevajo biti družini prijazno podjetje.
V marsikaterem podjetju se tega zavedajo, od leta 2007 pa lahko pridobijo tudi certifikat družini prijazno podjetje in se pokažejo tudi navzven. Konec preteklega leta je tako dobilo polni certifikat družini prijazno podjetje prvih 18 podjetij, kar pomeni, da ukrepe izvajajo že vsaj tri leta. »Raziskave v zahodnih državah kažejo, da je to ena prioritet zaposlenih,« pravi Aleš Kranjc iz zavoda Ekvilib, kjer certificiranje izvajajo. »Certifikat imajo zelo različna podjetja, tudi taka, za katere bi si rekli, kako to, da so družini prijazni. Imamo bolnišnice, banke, proizvodna podjetja in računalniška podjetja, v katerih je certifikat postal kar standard.« Najbolj pogumna so gotovo proizvodna podjetja, treba pa je ceniti tudi velika podjetja, kjer je komuniciranje ukrepov in nadzor nad izvajanjem velik zalogaj.
A tudi taki so. Na primer podjetje AJM, v katerem je približno 250 zaposlenih in izdelujejo predvsem okna, vrata, zimske vrtove in senčila. Za certificiranje so se odločili, čeprav zaradi narave dela nekaterih aktivnosti ne morejo izvajati. Miklavževanje, izlete za zaposlene in božičnico imajo od ustanovitve, s certifikatom pa so uvedli spremljanje potreb zaposlenih, tako z anketami kot pogovornim oknom na intranetu in strokovno usposobljenim svetovalcem, ki pomaga zaposlenim pri usklajevanju poklicnega in družinskega življenja. Konec poletja imajo piknik za zaposlene in njihove najbližje, redno organizirajo dneve odprtih vrat, organizirajo tudi izlete za zaposlene in spodbujajo rekreacijo. Omogočajo delo na domu in imajo družinskemu tempu prilagojen delovnik, v internem časopisu je del vsebine namenjen svojcem. Med možnostmi za prihodnje dejavnosti so štipendije za otroke zaposlenih za profile, ki jih bodo potrebovali, načrtujejo tudi gradnjo hiš za strokovnjake, ki jih v podjetju potrebujejo, pravi vodja marketinga v AJM Jasmina Černela.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|