|
|||
Sladko-kisli franšizingKateri franšizni posli se uveljavljajo na Kitajskem.Kitajci – vsaj v treh največjih mestih, v Pekingu, Šanghaju in Guangzhouju - imajo v povprečju letno na voljo 1100 evrov za nakupovanje, kulturo, rekreacijo in obisk restavracij. Kar sploh ni malo, če primerjamo povprečne kitajske cene z evropskimi. Primerljivo kosilo, ki bi v Ljubljani veljalo 20 evrov, je na Kitajskem tri- do štirikrat cenejše. Kako vzeti svoj delež pri tem denarju, se sprašuje tudi vedno več franšiznih verig – veliko tujih, a tudi nekaj domačih. Vstop tujih franšiznih verig je namreč mogoč po vstopu Kitajske v Svetovno trgovinsko organizacijo leta 2004. V centrih velikih kitajskih mest je povsod videti podobo polkovnika Harlanda Sandersa, ustanovitelja verige Kentucky Fried Chicken (KFC), v neposredni soseščini pa Mc Donald'sove restavracije, vendar to še ne pomeni, da ima zahodna hitra hrana primat. Prav nasprotno, največ franšiznih sistemov imajo verige s hitro prehrano na kitajski način. Svetovni prvaki v franšizingu Na Kitajskem se franšizing razvija od leta 1990, posebej hitro pa od leta 2000. Po podatkih Kitajskega združenja maloprodajnih verig in franšiz (CCFA - China Chain Store & Franchise Association) je bilo leta 2006 na Kitajskem več kot 2400 franšizodajalcev, kar Kitajsko uvršča v svetovni vrh. CCFA (www.ccfa.org.cn/english) so ustanovili leta 1997 z namenom, da razvija franšizing na Kitajskem ter zagotavlja storitve franšizorjem in franšizijem. Priložnosti za franšizorje Peš cona v centru Guangzhouja – na eni strani KFC, na drugi McDonald’s. Kitajci so v slabih 20 letih razvili okus za hrano z Zahoda. McDonald’s je na Kitajskem začel leta 1990, brez franšiz, ker tedaj niso bile legalne, možni pa so bili mešano lastništvo in skupna vlaganja. Zdaj ima v 50 kitajskih mestih 280 restavracij. Tricon Global Restaurants pa je od leta 1987, odkar vlaga na kitajski trg, odprl 340 KFC-jev in 40 restavracij Pizza Hut v 90 kitajskih mestih. Zgovoren podatek pa je, da le 5 odstotkov KFC-jev deluje kot franšize in da so vse franšize v srednje velikih mestih v notranjosti Kitajske.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|