|
|||
Skrben pregled podjetjaV poslovnem svetu je običaj, da ima kupec pravico skrbno pregledati podjetje, ki ga kupuje. Poglejmo, na kaj moramo biti pri takšnem pregledu pozorni.
Konjski mešetarji so nekoč pogledali konju v zobe. Ugotoviti, ali je podjetje vredno ponujene vrednosti ali ne, pa ni tako enostavno. Če iz podatkov lahko ocenimo vrednosti, ki naj bi jih številke izkazovale, pa je skrben pregled podoben zdravstvenemu pregledu nogometnega igralca. Klub ve, kako je igral v preteklosti, vendar ali morda nima kakšne skrite slabosti? Kako je s poživili …?
Sam sem doživel, da so mi zunanji preiskovalci v hotelu Lev odkrili rezervoar z nekaj tonami mazuta. »Ekološka bomba sredi Ljubljane« je bila lepo pozidana, vhod pa zaprt z omaro. Pa ravno sem razmišljal, da me v hotelu ne more nič več presenetiti. Direktor Merkurja Bine Kordež se bo verjetno za vedno spominjal, kako se je v Big Bangu pojavila delno drugačna slika, kot so jim jo prikazovali …
Kaj je predmet pregleda Da bi se kupci podjetij čim bolj zaščitili pred dogodki, ki jih v času sklepanja pogodbe o nakupu niso poznali, je v poslovnem svetu običaj, da ima kupec pravico skrbno pregledati podjetje, ki ga kupuje. To velja tako za malo podjetje kot za velika. Le obseg dela je bistveno različen glede na velikost podjetja. Ker pa gre za res temeljit pregled, mora lastnik zelo dobro premisliti, komu in kdaj bo tak skrbni pregled dovolil. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|