Se bodo vložki vrnili kot bumerang?

Avtor: Anita Ivačič | Objava: 08.04.2013

Za odgovor je še nekoliko prezgodaj, saj so prvi Boomerangi, izdelek slovenskega inovatorskega podjetja XVIDA, s proizvodnega traku prišli šele marca letos, aprila pa je stekla tudi proizvodnja za širše tržišče.


Uroš Čadež: »V ozkem smislu nimamo konkurence, v smislu izdelka, ki omogoča montažo, pa je nekaj konkurentov, morda pet do deset.«

Boomerang je »prvo hibridno stojalo, ki združuje lastnosti nosilca in stojala za iPad, je prvi in edini na svetu, ki omogoča obe funkciji hkrati. To je naša tržna niša in paradni konj,« razloži Uroš Čadež, snovalec produkta in ustanovitelj podjetja.

 

Zamisel za produkt se mu je porodila na tekaški stezi. »Takrat sem kot strokovnjak za računalniško grafiko in vizualne efekte živel v Londonu. Uporabljal sem prvo generacijo iPada in njegova ergonomičnost se mi ni zdela najboljša. V fitnesu ali ko sem ga uporabljal kot navigacijo v avtomobilu, sem ga lepil s selotejpom, vendar to nikakor ni bila rešitev. Nosilec sem najprej iskal na spletu, saj si takrat še nisem mislil, da ga bom na koncu kar sam izdelal. Takrat nisem imel pojma, kako se to naredi. Imel pa sem čas, ker sem se odločil, da si po večletnem napornem delu v Londonu privoščim počitek. Imel sem ne prav veliko rezervo denarja in veliko prijateljev, ki se jim je zdel projekt zanimiv in so bili pripravljeni požrtvovalno pomagati, sicer bi zadevo na začetku težko premaknil bistveno dlje od ideje. Res je, da je bilo že prvo leto prodanih 20 milijonov iPadov, ne veš pa, ali bodo ljudje uporabljali tvoj produkt. A rekel sem si, da moramo pač poskusiti.«

 

Izbrati prave ljudi

 

Od zamisli izdelka do proizvodnje prvih Boomerangov za trg sta minili natanko dve leti. »Imel sem srečo in potrebna znanja: obvladam risanje v tridimenzijski tehniki in vodenje projektov. Iz teh znanj sem tudi izhajal. Največja dodana vrednost pa je bila, da sem znal izbrati prave ljudi, s katerimi smo skupaj razvijali projekt. Prvi prototipi nosilcev so bili izdelani s pomočjo tridimenzijskega tiskanja, po opravljenih preizkusih smo uvajali spremembe in izboljšave. Veliko preizkusov nosilnosti, kakovosti in razteznosti materiala je bilo narejenih z računalniško simulacijo v slovenskem podjetju Tecos. Jaz sem napravil prvi funkcionalni in oblikovni koncept, podjetje Gigodesign pa je naredilo končni videz Boomeranga. Ime je prispeval prijatelj, ko je prvič videl moj dizajn.«

 

Čadež razkrije še zgodbo, ki se skriva za imenom njegovega podjetja, ki deluje od maja 2011: »Vedeli smo, da potrebujemo enostavno zapomljivo ime in da mora delovati v iskalnikih '.com'. Vse dobre variacije, kratke besede s petimi črkami, so že pobrane. Poskušali smo z različnim imeni. Sam sem želel imeti črko x na začetku, ker je naš izdelek v obliki črke x. Potem mi je padla na misel beseda la vida, ki v španščini pomeni življenje. In ker mi z našim produktom na nek način spreminjamo sodoben mobilni življenjski slog, je nastalo ime XVIDA.«

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *