|
|||
Sanirati podjetje ali ustanoviti novo podjetje?Predsednik nemškega združenja poslovnih angelov Peter Jungen primerja financiranje sanacije podjetja in financiranje novega podjetja. Evropa brez tveganega kapitala in poslovnih angelov ne bo dinamična družba.
Peter Jungen se šteje za podjetnika, kar naj bi že samo po sebi moralo nekaj pomeniti, saj Nemčija, od koder prihaja, po njegovem mnenju sploh ni zares podjetniška. Pravzaprav je poslovni angel, kar pomeni, da svoj denar vlaga v podjetniške podvige. Večji del svoje poslovne kariere je bil menedžer, med drugim glavni direktor ene največjih nemških inženirskih firm Scrabag, ki je imela takrat, ko jo je vodil, 25.000 zaposlenih. V bistvu je bila njegova naloga, da to podjetje reši pred bankrotom, in tu se je naučil znanj, ki so mu odprle pot za samostojno podjetniško kariero. Priložnost se mu je odprla z združitvijo Nemčij in s privatizacijo. Takrat je najprej njegovo skupno podjetje z Deutsche Bank in kasneje njegovo samostojno podjetje Peter Jungen Holding odkupilo več nekdanjih državnih podjetij, jih prestrukturiralo in prodalo z dobičkom. V drugi polovici 90. let pa se je Peter Jungen posvetil predvsem novim podjetjem oziroma karieri pravega poslovnega angela.
Kako se primerjata ti podjetniški dejavnosti – prestrukturiranje na eni strani ter vodenje oziroma investiranje v nova podjetja na drugi? Lažje je začeti novo podjetje. Odkup in prestrukturiranje starega podjetja je zelo tvegano dejanje, ker ima staro podjetje že veliko zaposlenih in druge stroške in »kuri denar« vsak dan. Pritisk časa je neznosen; točno veš, za koliko dni imaš še denar, in ponavadi za rešitev nimaš več kot 100 dni. Odločati se moraš hitro in vsaj 80 odstotkov odločitev mora biti pravilnih, sicer ostaneš brez denarja. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|