Rotoland – franšiza »dežele Roto«

Avtor: Nives Pahor | Objava: 10.05.2005

Prek franšizijev dobiš dobre informacije o trgu, pravi Nuša Pavlinjek.


Nuša Pavlinjek: »Franšizijem ponujamo zaloge, znanje, izobraževanje, oni pa nam informacije o trgu, dobro lokacijo in ambicije za rast z nami.«

Podjetje Roto, iz Černelavcev pri Murski Soboti, je mednarodno priznano družinsko podjetje, ki je na trgu prisotno že od leta 1975. Doma in v svetu so znani po izdelavi kakovostnih in  raznolikih izdelkov iz plastike. V njihovi ponudbi najdete več kot dva tisoč izdelkov, od plastičnih sodov za vino, kajakov, čolnov, rezervarjev za vodo, modelov za gradbeništvo, cvetličnih korit, lagun za vrt, igračk … S svojo ponudbo so prek mreže prodajnih predstavništev prisotni v vseh evropskih državah in na vseh celinah sveta. Podjetje ima proizvodnjo v štirih evropskih državah (Sloveniji, Hrvaški, Makedoniji in Slovaški) in samo v Sloveniji zaposlenih 120 ljudi. Kot pojasnjuje Nuša Pavlinjek, odgovorna za razvoj franšizne verige Rotoland v Sloveniji, »ko imaš sistem in znanje, zmožnosti nimajo meja. Potem lahko le s povečevanjem proizvodnih zmogljivostih in razvojem novih izdelkov ustvarjaš napredek.« 

V njihovi razvojni strategiji so že pred 15 leti uvideli priložnost tudi na področju franšizinga in sprejeli odločitev za razvoj verige franšiznih trgovin Rotoland. Trenutno imajo v Sloveniji štiri franšizne trgovine, in sicer v Murski Soboti, Gornji Radgoni, Krškem in Celju. Franšize razvijajo tudi v tujini, a so te koordinirane prek njihovih prodajnih predstavnikov, ki skrbijo za ime in strategijo širjenja franšiz, saj je, kot pravijo, zelo težko, da bi sami poznali podrobno vse trge. Nadzor in prožnost pa sta najlažji, če si krajevno prisoten.  

Odločitev za razvoj franšiznega sistema

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Zaradi izgube bivših jugoslovanskih trgov, začetek 90. let, so se v Rotu odločili nekoliko preusmeriti proizvodnjo in začeli so razvijati izdelke za končnega kupca. Kot pojasnjuje Nuša Pavlinjek, so z razvojem izdelkov spoznali, da bo pri veliki količini izdelkov najlažje obvladovati zaloge, marketing in distribucijo prek franšizijev, ki imajo ekskluzivno ponudbo njihovih izdelkov.  

Izdelke so razdelili v štiri skupine glede na letni čas: vse za vrt, vinogradništvo, gradbeništvo (modeli za gradbeništvo) ter šport (tobogani, bazeni, kajaki, sani ...). S tako sestavljenimi programi zagotavljajo franšizijem celoletni promet z njihovimi izdelki.  

Franšize so najprej razvijali v Sloveniji. Prvo so imeli v Murski Soboti. Po letu 1995 pa so z enako strategijo začeli še na Hrvaškem, po letu 2000 v Makedoniji in po letu 2001 na Slovaškem in Češkem.  

Na franšize se osredotočajo zlasti pri vstopu na nove trge. Običajno imamo dve do tri na državo. S tem, da se ob vstopu na tuje trge osredotočijo zlasti na večja središča držav. Na Hrvaškem so tako s franšizo prisotni v Zagrebu, Bjelovaru in Splitu.  

Prednosti franšiz – stik s trgom 

Franšize nudijo Rotu veliko možnosti za intenzivnejše sodelovanje s trgom in hkrati nudijo franšizijem veliko možnosti za rast z proizvajalcem, trdi Nuša Pavlinjek. Roto ima strategijo ostati in se razvijati zlasti v vlogi proizvajalca, kjer želijo postati vodilni, zato se z maloprodajo ne želijo posebej ukvarjati. Zato jim tesno sodelovanje s franšiziji predstavlja dober vir informacij o dogajanju na trgu, potrebah in željah kupcev. »Stik s končnim uporabnikom je treba ohraniti«, je prepričana Nuša, »in franšiza je za nas idealna rešitev«.

Franšizna trgovina Rotolanda v Gornji Radgoni
Izbira franšizijev 

S franšiziji želijo ustvariti partnerski odnos, zato jim ponudijo zaloge, znanje, izobraževanje, franšiziji pa morajo biti pripravljeni deliti z njimi informacije o trgu, ponuditi dobro lokacijo in imeti morajo ambicije za rast z Rotom. Če imajo želje, ki se skladajo z njihovimi se pogovarjajo naprej.  

Na začetku franšizijem precej pomagajo. V tujini, recimo, gredo s franšiziji skupaj celo na sejem, tako da franšizij prevzame vodenje sejma in se seznani s povpraševanjem na trgu. V skladu s tem določijo tudi okvirno zalogo po kategorijah izdelkov.  

Fleksibilnost je ključnega pomena za uspeh 

V Rotu zahteve trga, ki jih zaznajo tudi franšiziji hitro lahko prenesejo v proizvodnjo. Včasih morajo prilagoditi celo barve izdelkov. »Recimo, Makedonija«, pojasnjuje Nuša, »ima specifično zeleno barvo za cvetlična korita, to upoštevamo pri proizvodnji. Splača se delati skupaj s franšiziji«.  

Tudi pri delu s franšiziji je ključnega pomena prilagodljivost in odprta komunikacija. Prav zaradi tega, kot pravi Nuša, do sedaj niso imeli posebnih težav s franšiziji. Ko se pojavijo težave, nadaljuje Nuša, se skušamo vedno pogovoriti. Prepričana je, da so v franšizi odnosi zelo pomembni zato sta tu dostopnost in prilagodljivost ključnega pomena, saj se tako lahko veliko stvari uredi brez večjih težav. Na koncu vsi gledamo, kaj želi trg.  

Izobraževanja novih franšizije v obstoječih franšizah 

Novi franšiziji se izobražujejo v obstoječih franšizah. Celotno izobraževanje traje približno teden dni. En dan je franšizij v logističnem centru, da se spozna z nabavo in celotno ponudbo, ter ljudi. Preostale dni je v prodaji, da se seznani z izdelki in tehniko prodaje. 

Trženje franšize Rotoland 

Trženje franšize prepuščajo marketingu od ust do ust, saj kot pravi Nuša, je videz franšize zelo privlačen in enostaven, tako da ljudje sami pridejo k nam z željo po franšizni trgovini. Najpogosteje je franšizojemalec tudi njihov kupec, ki je zadovoljen s ponudbo.


Franšiza trgovin Rotoland 

Ponudba: trgovina plastičnih izdelkov Roto
Začetek franšize v Sloveniji: 1990
Vstopna licenca: odvisna od lokacije, kupne moči, prisotnosti na trgu (če gre za tujino), prepoznavnosti blagovne znamke, moči konkurence.
Mesečni stroški: odvisni od lokacije in prodaje
Začetni stroški franšizija: razmeroma nizki; odvisni od franšizija, njegovi stroški so lokacija in zaposleni, zalogo financira Roto
Lokacija: Ni posebnih zahtevNa začetku nekateri zagradijo dvorišče, drugi polje ob cesti ter uredijo zemljišče tako, da je primerno za prodajo izdelkov. Ko prodaja steče, prodajni prostor bolj uredijo, bodisi s šotorom ali prodajno halo.
Trajanje pogodbe: nedoločen čas
Dodatne informacije: Nuša Pavlinjek, e-pošta nusa@roto.si ali www.roto.si




Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *