|
|||
Reševanje podjetja v kriziIskanje poti iz krize je največkrat povezano z iskanjem notranjih rezerv, zmanjševanjem stroškov in odpuščanjem zaposlenih. Kaj pa če bi raje bolje izkoristili sposobnosti zaposlenih?
Oglejmo si poenostavljen model prehoda gospodarstva iz finančne krize v recesijo. Ker se banke vse težje odločajo za kreditiranje strank, se bo zmanjšala osebna potrošnja. Manjša potrošnja pomeni manjše povpraševanje po izdelkih in storitvah. Zaradi manjšega povpraševanja bodo podjetja prisiljena odpuščati delavce, kar negativno vpliva na industrijsko proizvodnjo. Večanje nezaposlenosti tako še dodatno zmanjša osebno potrošnjo. Podjetja so ob takšnem razvoju dogodkov prizadeta, v prvi fazi z višanjem stroškov financiranja in s težjim dostopom do kreditov. V drugi fazi z upadom naročil in s tem prodaje. V tretji fazi z odpuščanjem zaposlenih in s tem izgubo preteklih investicij v delovno silo.
Star kitajski pregovor pravi, da ni težko »odpreti« podjetje, veliko težje pa je ohraniti podjetje odprto. Z malce grenkega priokusa bi lahko dodali: to velja še posebej v času gospodarske recesije.
Čeprav krizo najprej zaznamo v številkah, to je trdih podatkih (na primer v znižanju prodaje, upadu dobička, višanju stroškov poslovanja, slabši kakovosti …), je zmotno pričakovati, da je možno rešiti podjetje zgolj s trdim delom s tako imenovanimi trdimi dejavniki v podjetju. Trdi podatki so po definiciji podatki, ki jih obdelujemo z matematičnimi operacijami, in so v glavnem izraženi v številkah. Mehke podatke, ki jih opisujemo z besedami, slikami, občutji, veliko težje obdelujemo in so manj oprijemljivi, vendar so v večini primerov ključnega pomena za izhod iz krize.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|