Razvoj podjetja in kadri

Avtor: Matjaž Krč | Objava: 13.06.2007

Če kader, ki ga potrebujete, zaposlite na hitro, boste dobili »naključno mimoidočega«. Namesto takšnega »srečelova« je veliko primernejša strategija za pridobivanje kadrov v skladu z lastnimi razvojnimi načrti. Kaj morate upoštevati?



»Povsem nemogoče je dobiti dobre ljudi,« je eden izmed najpogostejših stavkov, ko se pogovarjam s podjetniki glede kadrov. Podjetniki ponavadi postanejo kar nekoliko depresivni, ko se začnejo pogovarjati o kadrih. »Zamenjali smo že štiri prodajalce, vendar nikakor ne najdemo pravega.« Zelo podobno velja tudi za strojnike in informatike. Pravijo, da informatiki nočejo v službo in da jim je bolje, če naredijo projekt ter dobijo denar na roko. Veselo študirajo, dokler lahko, pri čemer zaslužijo več, kot če bi bili zaposleni.   

Kadrovska strategija je kot čebula 
 
Resnico moramo poiskati drugje. V tem primeru je zelo podobna čebuli, saj ima tri plasti, ki jih je treba olupiti, da bi prišli do popolne resnice, ki lahko peče v očeh. Kadrovska strategija je hrbtenica podjetja. Če imate zelo dobro zamisel in veste, kako jo uresničiti, je to zelo dobro, vendar potrebujete odlične ljudi, da boste svoj podjem vodili in dolgoročno uspešno izpeljali. O kadrovski strategiji se splača razmišljati. 

Prva plast čebule nam pove, da je pridobivanje kadrov ena izmed aktivnosti, ki jih ne moremo izvesti na hitro, saj je treba poiskati kadre zunaj podjetja, kar pomeni, da si je treba vzeti veliko več časovne rezerve. Zelo srečen je lahko tisti podjetnik, ki bo ugotovil, da potrebuje na primer finančnika, in ga bo dobil v enem mesecu. Lahko ga tudi zaposli, vendar se postavlja vprašanje, ali bodo pričakovanja izpolnjena. Kljub vsemu se ponavadi tako zgodi, ker je bilo nujno koga zaposliti, saj se je podjetje razvijalo in so opazili, da potrebujejo delavca, ko je že tekla voda v grlo. Že pri tem torej večina podjetnikov naredi napako.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *