|
|
Razvoj močne blagovne znamkeKako nastane in se razvija celostna podoba blagovne znamke? Študija primera Akrapovič.Razvoj podjetja upravlja njegova vodstvena ekipa – z izvršnim direktorjem na čelu in skladno z njegovo dolgoročno vizijo. Pri tem uporablja številna orodja, med katerimi igra pomembno, celo neprecenljivo vlogo blagovna znamka. Razvoj močne blagovne znamke pa je danes še vedno slabo razvito znanje v številnih podjetjih doma in v svetu.
Ključna sestavina vseh in vsakega načrtovanega komunikacijskega napora vsake entitete je danes logo – ime znamke, zapisano v zanjo značilni tipografski rešitvi, ter znak ali simbol, ki dopolnjujeta ime. Oboje skupaj sporoča pomembno trditev izbranim ciljnim skupinam. Takšno delo je prepogosto prepuščeno posameznikom in agencijam, usmerjenim v oblikovanje znakov, izbiranje novih imen ali snovanje spremenjene tipografije in ne v strateško razmišljanje o upravljanju neotipljivega bogastva močne blagovne znamke. Posledica tega je, da številni logotipi ne delujejo, morda celo nižajo ugled blagovne znamke ali celotnega podjetja. To dejstvo postane kritičnega pomena v trenutku, ko postane jasno, da ima podjetje v rokah odličen inovativen izdelek, ki ga je zmožno izdelati na najvišji kakovostni ravni ter distribuirati globalno. Z njim ne nastopa več v ozki niši kakor doslej, temveč se širi in ga ponuja vsem strankam, ki se soočajo z enakim problemom kakor dosedanji zbrani kupci v niši.
Zakaj je logo pomemben?
Logo kot celota vseh sestavnih delov znamke je močan komunikacijski simbol. Kot tak je vizualni repozitorij vseh asociacij na blagovno znamko, ki so v glavah, spominu strank ali potrošnikov. Njegova učinkovitost je posledično odvisna od zmožnosti sporočanja zaželenih in v njem zakodiranih lastnosti izbranemu ciljnemu trgu. Jedro problema učinkovitosti zato najpogosteje tiči v dejstvu, da sestavine blagovnih znamk, katerim dajejo prednost lastniki, najpogosteje niso enake tistim, ki jih želi ciljna skupina. Lastniki znamke namreč izbirajo logo in njegove sestavine na podlagi osebnega mnenja ter subjektivnih sodb in ne vživljanja v zahteve in pričakovanja strank, uporabnikov ali potrošnikov.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|