Različna starost, različna strategija

Avtor: Matej M. Peternelj | Objava: 08.11.2010

Vsak izdelek ali storitev gre v svojem življenjskem ciklusu skozi različna obdobja. Če želite izdelek kar najbolje tržiti, morate strategijo trženja prilagoditi značilnostim posamezne faze življenjskega cikla.


V stopnji rasti izdelek dosega najvišje rasti prodaje v celotnem življenjskem ciklu.

Gotovo ste se že kdaj spraševali, zakaj prodaja določenega izdelka »ne potegne«. Ste pomislili, da pri sprejemanju ukrepov mogoče niste upoštevali faze življenjskega cikla, v katerem je izdelek in zato ukrepi niso obrodili pravih sadov? Produktni menedžment v svoji orožarni ponuja zajeten kup pristopov in metod za optimalno vodenje izdelkov skozi življenjski cikel. Analizirajte svojo ponudbo na podlagi vprašanj in primerov, ki jih izpostavljamo v nadaljevanju, ter sprejmite ukrepe, ki bodo delovali.
 
Kaj je življenjski cikel izdelka?
 
Skorajda vsaka storitev ali izdelek gre skozi različne faze življenja, kar pomeni, da je najprej lansiran na trg, nato začne prodaja naraščati in doživi vrh, ki mu sledi faza upadanja. Seveda je dolžina posamezne faze zelo različna od izdelka do izdelka, pa tudi med podjetji, ki prodajajo iste izdelke, so posamezne faze lahko zelo različne, odvisno pač od inovativnosti ter intenzivnosti tržnega pristopa. Slab izdelek lahko nikoli ne doživi faze rasti, bolj redki pa so izdelki, ki ne doživijo faze upadanja.
 
Faza lansiranja
 
Da bi nov izdelek lahko dosegel zastavljene cilje, si je treba že v času njegovega načrtovanja pravilno zamisliti njegovo tržno pozicioniranje. Pri tem se je možno opreti na nekaj osnov za pozicioniranje, in sicer:
   
a)  glede na konkurenco: »najboljši v svoji kategoriji« oziroma boljši od vse konkurence,
b)  glede na kupce: »najboljši partner vsakega strastnega popotnika«,
c)  glede na priložnost uporabe: »zajtrk brez njega ni pravi«,
d)  glede na unikatne značilnosti: »samo izdelek x vam ponuja možnost prilagoditve programa vašim željam s funkcijo y«.
 
Za učinkovito in uspešno pozicioniranje je v prvi vrsti ključnega pomena ustrezen izdelek, ki je skladen s cilji podjetja in produktno strategijo. »Fičota« oziroma nekega manjšega avtomobila ni mogoče pozicionirati kot najhitrejši avtomobil na svetu, možno pa ga je pozicionirati kot simpatičnega pomočnika za mestne opravke, saj pri vožnji ne boste imeli težav s parkiranjem.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *