|
|
Rabljen avtomobil? Zakaj pa ne!Tudi pri nas trgovci že spoznavajo, da je lahko prodaja rabljenih avtomobilov zelo donosna, njihovim kupcem pa prinaša precej prednosti.Ste že kdaj pomislili, da bi namesto novega avtomobila kupili rabljenega? Odgovora na to vprašanje sicer ne vem, vsekakor pa ob nakupu že rabljenega vozila verjetno najprej pomislite na avtomobilski sejem, na barantanje … Jasno pa vam je tudi, da tak nakup vedno prinaša tudi veliko tveganja. So kilometri na števcu pravilni ali zavrteni nazaj, je motor res v dobrem stanju ali so ga samo “našminkali” za prodajo ... Potem pa se utegne celo zgoditi, da prodajalec sploh ni lastnik avtomobila in da se pravega izvora ne da dognati, da servisne knjižice ni ali pa utemeljeno sumite, da je avto sploh ni nikdar imel. Ja, za take nakupe potrebujete veliko izkušenj pri tovrstnih poslih, pa še zelo dobre živce povrh. Sam ne verjamem, da se vam to sploh ljubi, če ste morda že udeleženec nedeljskega družabnega dogodka, ki se mu reče sejem avtomobilov. Druga možnost, ki pa ni veliko boljša, je nakupovanje prek oglasnikov. Telefonski poziv in že poslušate prepričevanje, da je avtomobil že skoraj prodan, da se morate hitro odločiti in po možnosti že kar takoj prinesti aro ... Obstaja pa seveda še en izredno eleganten način nakupa rabljenega avtomobila – pri pooblaščenih trgovcih avtomobilov. Prednosti nakupa pri pooblaščenih trgovcih Če nič drugega je prednost že to, da natanko veš, kje si avtomobil kupil. Pooblaščeni trgovci si namreč le stežka privoščijo blamažo, da vam izročijo avtomobil, ki bi deloval le kako uro. Čeprav bi za nakup odgovarjali sami, slaba luč vsekakor pade nanj. Pa vse tisto pisanje o neresnosti po časopisih ali celo na centralno uvozniško ali proizvajalsko hišo, in ne vem, kaj vse se jim lahko še pripeti. Seveda je takih primerov malo in nihče si jih ne želi. Avto, kupljen pri pooblaščenem trgovcu, pa ima še druge prednosti, vsaj večinoma, a o tem pozneje. Prodaja rabljenih avtomobilov nekoč in danes Seveda se je nekoč večina avtomobilov prodala prav na sejmih. V letih, ko je bilo težko dobiti nov avtomobil, je seveda cvetel tudi posel z rabljenimi avtomobili. Prav v sedemdesetih in osemdesetih letih se je s to trgovino dalo celo lepo zaslužiti. Ob nedeljah so se v Slovenijo, ki je imela v bivši državi najboljši vozni park, valile cele trume trgovcev, ki so potem avtomobile v pravih karavanah tovorili na jug. Takrat je bila takrat edino veljavno plačilno sredstvo marka, ki je na avtotrgu kraljevala vse do letošnjega 1. januarja. Ob težavah s prodajo novih avtomobilov od leta 2000 naprej pa so se prednosti prodaje rabljenih avtomobilov končno zavedli tudi trgovci. Najprej se jim je prodaja po sistemu staro za novo kar malce gnusila, vsaj tak vtis sem dobil, šele zdaj pa se večina trgovcev zaveda, da je tudi trgovina z rabljenimi avtomobili dober posel. Morda celo boljši kot prodaja novih. Spet povsem klasičen račun – pri prodaji novega sta cena in seveda marža vnaprej določeni in v tem trenutku so prodajne marže res nizke. Po drugi strani pa ceno rabljenega avtomobila kar dvakrat oblikuje trgovec sam, in veliko je odvisno samo od njegove spretnosti; prvič, ko avto odkupuje, in potem še takrat, ko ga prodaja. Vmes pa lahko še zapolni prazen čas, ki mu nastaja v delavnici, saj je treba avtomobil pred nadaljnjo prodajo še pregledati in popraviti. Skratka, to je pomemben člen v kovanju zaslužka in ne le nadležna preprodaja v park dospelih avtomobilov, ki jih je moral odkupiti zaradi prodaje novega avtomobila. Statistika V Sloveniji po zadnjih podatkih prodajo približno 80 odstotkov rabljenih avtomobilov glede na prodajo novih. Številka je sicer nekoliko smešna, kajti človek bi pričakoval, da prodajo vsaj še enkrat več rabljenih kot novih. Saj veste, nekdo kupi nov avtomobil in trgovcu pusti rabljenega, a še vedno dobrega, potem ta avto kupi nekdo s še starejšim avtomobilom, ki ga prav tako pusti pri trgovcu. In če računamo, da so avtomobili na cesti kakih 10 do 12 let, potem je številka dva rabljena na enega novega logična. Pri nas pa ta številka še ni taka, kar je tudi logično. Prvič, avtomobili ostajajo v družinah in sinovi in hčere dobivajo očetove avtomobile, ko si oče kupi novega. Prepisa pa seveda ne naredijo, ker se da tako kar precej privarčevati (davek, zavarovanje ...). Tako se seveda ne šteje, da je bil avtomobil prodan. Drugi razlog manjše prodaje rabljenih avtomobilov pa so tako imenovane “totalke”, ki jih je kar veliko. Zato je ta trenutek razmerje prodanih rabljenih avtomobilov tako, kot je, a že kmalu lahko pričakujemo spremembo. Kako je v tujini V tujini pooblaščeni trgovci in serviserji že dolgo vedo, da je prodaja rabljenih avtomobilov eden od petih stebrov zaslužka, poleg prodaje novih avtomobilov, prodaje rezervnih delov, servisiranja ter poleg posredovanja lizingov in kredita. V tujini je kar nekaj sistemov, po katerih se ti avtomobili tržijo. Na Otoku je tako najbolj znana veriga Network Q. V tej Oplovi, oziroma v Angliji Vauxhallovi prodajni mreži so lani prodali več kot 100.000 avtomobilov. To pa je toliko, kot v Sloveniji v dveh letih vseh novih, po zdajšnjih prodajnih številkah. Vendar pa je ta sistem izredno zahteven in pred tremi leti so ga uvedli tudi v Sloveniji pod imenom OK program. Lani pa so prek tega programa prodali 90 avtomobilov. To je sicer malo, vendar je večja težava to, da avtomobilov, ki bi izpolnili tako zahtevne kriterije, ni veliko. Pa smo že pri prodaji pri nas. Domače razmere Opel je tako prvi začel dejavno tržiti rabljene avtomobile in uvajati blagovne znamke za rabljene avtomobile z imenom OK program. Kriteriji za uvrstitev avtomobila v ta program so sila zahtevni! Vendar pa Oplovi trgovci, ki, mimogrede, niso vsi pooblaščeni tudi za izvajanje programa OK, kupcem ponujajo res veliko ugodnosti, praktično skoraj enako, kot če bi kupili nov avtomobil: potrdilo o pregledu vozila, možnost zamenjave vozila, če kupec utemeljeno ni zadovoljen v osmih dneh oziroma če naredi manj kot 1000 kilometrov, potrdilo o kilometrini, enoletno garancijo po vseh standardih, ki jih predpisuje proizvajalec avtomobila, in enoletno mobilno garancijo! Praktično enaka garancija, kot če bi kupoval nov avtomobil, le za ugodnejšo ceno. Tudi pri drugih znamkah so se po letih 2000 in 2001, ki sta bili za prodajo novih avtomobilov katastrofalni, predramili. Najprej seveda pri dveh največjih slovenskih trgovcih - Revozu in Porscheju. Oboji so v zadnjem času pripravili kar nekaj novosti na tem področju, med drugim odlične internetne strani. Tam lahko vsak trenutek natančno vidite, kaj pri vseh svojih trgovcih ponujajo, na voljo so zares dobri iskalniki, kjer lahko poiščeš želeni avtomobil skoraj po neskončnih parametrih – da, drage dame, tudi po barvi! Ob tem pa so pri vseh pooblaščenih trgovcih teh dveh znamk na voljo tudi lizingi in krediti, pa garancije, ki so odvisne tudi od starosti posameznega avtomobila in števila prevoženih kilometrov. Pri Autocommercu se te problematike loteva vsaka blagovna znamka po svoje. Pri Fiatu avtomobile temeljito pregledajo, vendar garancije ne dajejo. Skoraj enako je pri Hondi, kjer rabljene honde prodajo praktično takoj, z drugimi pa se morajo nekoliko bolj potruditi. Pri Mercedesu predvsem za svoje avtomobile ponujajo res veliko, do 10 let celo paket Simbio, za avtomobile, ki so bili kupljeni po 1. januarju 2001. Lizing ponujajo za avtomobile letnik ''96 in novejše, kredit pa je na voljo za vsa vozila, ne glede na letnik proizvodnje. Za druge blagovne znamke pa seveda niso tako prepričani in zato so tudi pogoji nekoliko drugačni. Drugi se bodo morali velikim prej ali slej nekako prilagoditi, saj je jasno, da bo tudi trg z rabljenimi avtomobili postal izredno pomemben. Prednosti in pomanjkljivosti Prva pomanjkljivost pri nakupu takega avtomobila je prav gotovo psihološki element. Vsi si želimo novih stvari. In psihološkega elementa ne smemo nikakor zanemarjati, kajti to je eden najpomembnejših dejavnikov celo pri nakupu novega, kaj šele rabljenega avtomobila. Vsak voznik, vsako podjetje namreč avtu “doda” nekaj svoje duše. In vsakemu takemu avtomobilu, naj se sliši še tako čudno, ostane nekakšen pečat prejšnjega lastnika oz. lastnikov. Živahen ali len motor, duh, večja izrabljenost natančno določenih delov (podvozja, sklopke, notranjosti ...). Skratka, v vsakem avtomobilu ostane del lastnikovega duha. Če samo pomislim, da se moji otroci veliko prevozijo v preizkusnih avtomobilih, ki so v glavnem vsaj tako dobri kot moj (večina pa je seveda boljših), in kako so navezani na naš avtomobil ter kako hudo jim je, ko ga prodajamo, potem vam je najbrž jasno, da avtomobil ni samo prevozno sredstvo, ampak precej več. In tako je prav gotovo tudi pri nakupu. Po drugi strani pa je prednost nakupa takega avtomobila samo ena, ampak velika - cena! Vsem, celo golobom, ne samo vrabcem na strehi je jasno, da je avto največ vreden takrat, ko je nov. Takoj ko ga registrirate in odpeljete iz salona, izgubi precejšen del vrednosti. Največji del izgubi v začetku svoje življenjske dobe, nato pa kar pridno in lepo drži svojo vrednost. Ob današnji zanesljivosti avtomobilov (poglejte samo yuge in stoenke, ki se še vedno vozijo po cestah) in garancijah, ki jih dajejo trgovci, vam je najbrž jasno, da je nakup novega avtomobila precej neracionalna odločitev. No, odločitev o nakupu novega ali rabljenega avtomobila prepuščam vam, zagotavljam pa vam, da je pametneje kupiti rabljenega! No, resda sam nikakor nisem pameten, prav pred kratkim sem namreč kupil novega ... Nekaj internetnih strani, na katerih najdete rabljene avtomobile: http://www.rabljenavozila.com http://www.rabljena.porsche.si www.avtoborza.com |
|