Prvih ne pozabiš nikoli

Avtor: Damjana Pondelek | Objava: 12.07.2010

»Prvih ne pozabiš nikoli«, prikimavamo podjetniki ob spominih na svoje prve podjetniške korake in prve stranke, ki so delile z nami prve ovinke podjetniških poti in so, če smo ravnali prav, še vedno z nami.


Mojca Balen, UUBO: »Iz prakse poznam skoraj vse načine iskanja kupcev. Tudi tiste, ki jih v literaturi ni – in prav ti so ponavadi res učinkoviti.« (Foto: Robert Balen)

Stranke, ki se pojavijo od nikoder in tvegajo zmenek na slepo in vrtoglavi tandemski skok z novopečenim podjetnikom, polnim načrtov, želja, in znanja, a brez pravih podjetniških izkušenj in referenc, so mit. Utvara, ki jo še dodatno spodbujajo najrazličnejša medijsko-podjetniška tekmovanja, ki tistim, ki razmišljajo o vstopu v svet podjetništva, dajejo varljiv občutek, da je podjetništvo »žur« in da smo podjetniki »face« s poslovnimi idejami, ki se jim stranke ne morejo upreti. Saj ne, da poslovne ideje in načrti niso pomembni. A ljudem, ki vstopajo na podjetniško pot, bi bilo pošteno povedati tudi, da je podjetništvo predvsem delo. In da bodo, poleg poslovne ideje potrebovali tudi stranke – kupce njihovih izdelkov ali storitev. In da bo treba stranke negovati.
 
Podjetnici Mojca Balen in Katja Hleb razkrivata začetek svoje podjetniške poti in poti do prvih strank. Potrjujeta, da podjetniško pot do dobrih rezultatov in zadovoljnih in zvestih strank tlakujejo delo, znanje, načrtovanje, predanost. Dobre ideje in srečna naključja so samo za zraven, kot češnjica na vrhu torte, na katero pa se ne gre zanašati.
 
Stranke išče sedem dni na teden
 
Mojca Balen je direktorica podjetja UUBO, specializiranega za izdelavo tekstilne opreme za vrtce in zdravstvene ustanove ter posteljnine za dojenčke, v fazi pozicioniranja na trgu pa je program rjuh posebnih dimenzij za avtodome, prikolice in navtiko. V podjetništvo je vstopila z bogatimi izkušnjami s področja tekstila, pomembno izkušnjo družinskega podjetništva in magistrskim študijem ekonomske fakultete, smer podjetništvo. »Odločitev za nastanek podjetja UUBO je bila namenska, z do potankosti izdelano strategijo pozicioniranja izdelkov na trgu. Spodrsljajev ni bilo, ker smo tako planirali,« opisuje začetke. Zanimivo je, da so jo prve stranke našle same, kar je bila pozneje osnova za razmislek o nastanku podjetja. Tudi pri vseh naslednjih strankah so v podjetju ohranili oseben pristop in še danes potencialne stranke nagovarjajo neposredno in osebno. Ob tem poudarja, da teorijam o tem, kako pridobivati stranke, ne gre povsem zaupati. Dobro pozna teoretična izhodišča – uporablja pa tista druga, ki delujejo v praksi: »V panogi sem več kot 15 let in lahko rečem, da izključno iz prakse poznam skoraj vse načine iskanja in na drugi strani, kar je najpomembneje, najdenja kupcev. Tudi na načine, ki jih v literaturi ni – in prav ti so ponavadi res učinkoviti!« pove direktorica podjetja UUBO.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *