|
|||
Prodajanje podjetja je kot prodajanje jabolkPodjetje Zemanta je pri tujih vlagateljih zbralo že za več milijonov kapitala. Aleš Špetič razkriva svoje izkušnje in spoznanja iz sveta tveganega kapitala.
»Ne poznam nobene druge industrije, ki bi tako odprto in iskreno sprejemala začetnike. Če postane jasno, da si iz pravega testa, ti bodo dali nekoga izkušenega, ki ti bo pomagal iti naprej. Nikjer drugje ti ne bi zgolj na podlagi ideje dali take priložnosti,« pravi Aleš Špetič, predsednik upravnega odbora Zemante, slovenskega podjetja, ki uspešno pridobiva tvegan kapital v tujini. Prvi uspehi so prišli, ko so se uvrstili med najboljše na Seedcampu leta 2007, konec preteklega leta pa so dobili še dve kapitalski injekciji, tako da znaša zbrani kapital že nekaj milijonov.
Na vprašanje, kako prepričati nekoga, da vate vloži milijon evrov ali več, Špetič odgovarja, da moraš izpolnjevati zelo zdravorazumske kriterije, ki pa jih podjetniki radi pozabijo. Razumeti pa moraš tudi, kako svet tveganega kapitala deluje. To ni svet bankirjev v oblekah, kravatah, s kupi dokumentacije in dolgotrajnimi postopki. Pravzaprav je njegovo nasprotje. Nekoč je bil priča temu, da je investitor po predstavitvi produkta takoj napisal ček.
»Zemanti tako zlahka ni šlo. Pri zbiranju kapitala smo naredili vse mogoče napake, naša največja težava je bila, da nismo imeli koga vprašati za nasvet,« pravi Aleš Špetič. A iz napak so se tudi veliko naučili. Tu so njegovi nasveti tistim, ki iščete tvegani kapital.
Poišči si angela
Poslovni angeli so običajno prvi, ki z nekaj več denarja vstopijo v mlado podjetje. Vložijo do 100.000 evrov in si tako kupijo vstopnico za sodelovanje v podjetju, poleg denarja pa v podjetje prinesejo znanje, izkušnje in poznanstva. Vendar je pomembno, da ima poslovni angel izkušnje z investiranjem in da je dobro povezan v niši, v kateri posluje podjetje. Pogosto tudi sodelujejo s skladi tveganega kapitala in lahko tako pomagajo podjetju do milijonskih naložb. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|