|
|||
Priložnost za zaslužekZa prodajo podjetja in druge oblike podjetniške žetve se podjetniki odločajo iz različnih razlogov, ne samo finančnega. Kaj vse moramo vedeti, da bo žetev zares uspešna?Cilj vsakega podjetja naj bi bil maksimalen dobiček, s katerim razpolagajo lastniki, ki so v podjetje vložili svoj denar. Dobiček podjetja pogosto ponovno investirajo (ostaja v podjetju) in ga uporabijo za nadaljnjo širitev poslovanja. Vendar je to odločitev lastnikov podjetja: ali bodo dobiček izplačali ali zadržali v podjetju. V malih podjetjih, kjer je lastnik po navadi en sam, če jih je več, pa so zelo pogosto v sorodu (družinsko podjetje), navadno ni velikega interesa za dobiček, saj je treba od tega plačati davek, čemur se podjetniki na daleč izogibajo. Zato se v malih podjetjih maksimizacija dobička pogosto enači z maksimizacijo prostega denarnega toka, kar v praksi pomeni, da lastniki na različne načine, od katerih so mnogi na robu zakonitosti (potni nalogi, prenos stroškov osebne porabe na podjetje, reprezentanca, štipendije itd.), denar iz podjetja izčrpajo še pred bilančnim obračunom. Podjetniško žetev torej razumemo kot način, da s podjetjem kot lastniki tudi kaj zaslužijo, poleg plače, ki jim pripada za opravljeno delo. Na tem mestu je treba jasno razmejiti tudi to, ker pogosto pozabljamo: nagrada za opravljeno delo je plača, nagrada za tveganje pri investiranju kapitala pa dobiček.
Različne podjetniške strategije glede zaslužka
Glede podjetniških strategij oziroma ambicij po zaslužku ločimo dva tipa podjetniških identitet: obrtniško in podjetniško. Podjetniki z obrtniško identiteto imajo ambicijo s svojim podjetjem zaslužiti toliko, da zadostijo osebnim potrebam po denarju. Če povemo drugače, želijo si predvsem zaslužiti solidno plačo in jih rast podjetja ne zanima. Podjetniki s podjetniško identiteto pa imajo ambicijo rasti, ki je dolgoročno povezana z ambicijo po dobičku. Le kdo bi želel, da njegovo podjetje raste le zato, da bi pokrivalo stroške, zaposlovalo nove kadre in podobno, kar sodi zraven ter prinaša podjetniku dodatne odgovornosti in skrbi, vendar to podjetje ne bi prinašalo dobička, ki pripada podjetniku in naj bi se v obliki denarnega dobička nekega dne znašlo na podjetnikovem računu? Obe poti sta pravi, če se podjetnik tako odloči. Ključno vprašanje, ki si ga je treba ob zagonu podjetja zastaviti in nanj odgovoriti, je torej, ali ustanavljam podjetje zaradi svoje zaposlitve in morda še zaposlitve družinskih članov, ali pa imam drugačne ambicije? Ali, kot rad vpraša moj znanec: ali želite bogato podjetje ali bogatega podjetnika?
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|