|
|
Prevajalni servis bi postal franšizodajalecDlje časa sem kot posrednica pri prevajanjih pisnih besedil sodelovala z večjezičnim prevajalnim servisom v tujini, kjer sem živela. Preselila sem se domov, tedaj pa mi je to podjetje ponudilo sodelovanje v obliki franšize za področje Slovenije. Sami doma ne poslujejo na franšizni način. Njihovo ime je pri nas komajda izgovorljivo, med drugim je tudi precej dolgo. Za stranke v Sloveniji naj bi uporabljali njihovo prevajalsko mrežo. Opredelili so mi pristopnino v višini 20.000 evrov, ne pa periodičnih plačil za storitve menedžmenta, predvsem za pravico uporabe njihovega imena ter možnosti uporabe mreže njihovih prevajalcev. Uporabo prevajalcev in posredovanje za to bi mi zaračunavali sproti. Kar se tiče imena samega, ga je možno nadomestiti z domačim, morda bolj privlačnim imenom, kot ga ima ena izmed obstoječih prevajalskih mrež. Vsekakor je fonična privlačnost imena zelo pomembna, saj vsebuje tudi pozitivno naravnanost same mreže. V sosednji državi so imeli franšizno mrežo Matilda, ki se je želela širiti v Slovenijo. Ne, ne gre za pogrebne storitve, zato bi preprosto morali za naš trg spremeniti ime. Prihodnjemu franšizodajalcu ne dolgujete veliko v tem pogledu. Tisto, kar oni resnično imajo, je mreža hitro dosegljivih prevajalcev iz in v veliko število jezikov ter vrsta pristopov in postopkov, ki so povezani z njihovo uporabo. Stojite na pragu njihovega preobrata v franšizodajalca za področje Slovenije, kar pomeni tudi možnosti uporabe takega znanja (za franšizodajalca) tudi na drugih trgih. Njihov preobrat pa ne bi smel potekati na amaterski način, zato bi morali pri razvoju franšizinga oni sami uporabiti svetovanje mednarodno kredibilnega servisa za področje franšiz. To seveda ne bi bilo zastonj kot tudi ne sestava franšiznega priročnika in franšizne pogodbe. Morda tudi v tem primeru ne želijo imeti stroškov razvoja franšize za tako majhen trg, kot je Slovenija in hitijo z vse mogočimi poenostavitvami. Stroške testiranja franšize tudi niste omenili. Vsekakor franšizodajalec ne bi smel imeti poudarka na pristopnini in biti relativno brezbrižen do t. i. »royaltyja«. Prav dosledna uporaba franšizodajalčevega poslovnega znanja je tisto, s čimer vam on z veliko verjetnostjo jamči dobičkonosnost vašega podjetja, zato pa bi moral biti tudi izražen njegov interes za vaše periodično plačevanje nekaj odstotkov od vašega tekočega prometa. Ta delež je tem večji, čim večji je vaš promet. Pogodite pa se lahko za kakšno drugo pogodbeno ne-franšizno obliko sodelovanja, kjer pa tudi potrebujete prisotnost na tem področju izkušenega pravnika. |
|