Prepočasna država – pa tudi podjetja

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 07.06.2010

Če že ne želimo prebojnih inovacij, se naučimo vsaj prodajati obstoječe izdelke in storitve.



Pogosto se zdi, da je dopovedovanje politikom o pomenu podjetništva in o težavah podjetnikov zapravljanje časa. Včasih verjetno res, ne pa vedno. Tokrat recimo pišemo o novih zahtevah obrti in podjetništva, ki jih Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije že leta naslavlja na vsakokratno vlado. Podatki kažejo, da početje sploh ni zaman. Vlade v povprečju uresničijo polovico zapisanih zahtev, kar prinese malim in srednjim podjetjem milijonske prihranke že v enem letu. Višje davčne olajšave za investicije, višje olajšave za raziskave in razvoj, višje regijske olajšave denimo niso same zrasle na vladnem zelniku, saj kratkoročno pomenijo celo manj prihodkov v državnem proračunu, dolgoročne koristi pa tako nobene vlade ne zanimajo kaj dosti.
 
Vsi se verjetno strinjamo, da je uvajanje sprememb prepočasno, kar potrjuje tudi zadnja lestvica konkurenčnosti držav, ki jo pripravljajo v švicarskem inštitutu IMD. Ne samo, da se Slovenija ne premakne naprej, v zadnjem letu je celo izgubila 20 mest in pristala v družbi držav, za katere mislimo, da sodijo v nek drug svet. 
 
Vendar so zahteve do države le del slovenske podjetniške zgodbe. Drugi del se piše v podjetjih samih. Matjaž Krč v kolumni znova opozarja na pomanjkanje tako imenovanih prebojnih inovacij; njegova zgodba o iskanju podjetij, ki si želijo bolj načrtnega inoviranja, se bere kot pravljica z žalostnim koncem. Zdi se, da podjetja v času gospodarske rasti prebojnih inovacij niso potrebovala (vsaj mislila so tako), zdaj pa zanje nimajo virov. Posledica je tako nizka dodana vrednost v množici podjetij, da bodo ta propadla, ne glede na to, ali bo država izpolnila prej omenjene zahteve ali ne. Nenazadnje o dremežu v podjetjih priča tudi lestvica konkurenčnosti, saj ocena ne upošteva le politike države, ampak tudi poslovno uspešnost na podlagi samoocenjevanja v podjetjih.
 
Kako povečati dodano vrednost, je eno od najbolj obrabljenih vprašanj zadnjih let. Mi vam ne ponujamo akademskega odgovora. Namesto tega lahko v Izzivu preberete zelo zanimiv članek o tem, da dodano vrednost lahko povečate tudi brez velikih tehnoloških inovacij. Da, obstoječe izdelke lahko prodajate za deset, dvajset in več odstotkov dražje. V to vas bodo prepričali primeri podjetij – žal tujih, ki to umetnost bistveno bolje obvladajo.

primoz.kaucic@podjetnik.si

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *