Preporod podjetja z glasbo

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 04.02.2005

»Ne gre za to, da s poslušanjem glasbe prodaš več, temveč da v podjetju razviješ drugačno kulturo, ki prinaša dolgoročen uspeh,« meni skladatelj Elmar Lampson, gost »glasbeno-poslovnega« seminarja Miha Pogačnika.



Kot smo napovedali v prejšnji številki Podjetnika, je svetovno znani glasbenik Miha Pogačnik januarja pripravil prvi seminar iz letošnjega ciklusa petih celodnevnih seminarjev, ki jih prireja skupaj s Poslovno šolo Bled. Miha Pogačnik ni klasični glasbenik; v glasbi in nasploh v umetnosti išče vzorce razmišljanja, s pomočjo katerih odpravlja ovire za ustvarjalnost in vizionarstvo. Spoznanja že leta prenaša v poslovno okolje; poslovneže z vsega sveta s pomočjo razumevanja glasbe navdihuje za skupinsko delo in učinkovitejše komuniciranje.  

Glasbena »terapija« za podjetje 

Ker gre pri vsem skupaj za nekoliko abstraktne zadeve, so najbolj zgovorni praktični zgledi. Eden od predavateljev na prvem seminarju je bil nemški skladatelj in dirigent Elmar Lampson, ki je eden od začetnikov paradigme o povezanosti umetnosti in poslovnega sveta. Na seminarju je povedal zgodbo o tem, kako ga je nekoč v svoje podjetje povabil lastnik manjše delavnice za izdelavo pohištva. Prodaja njihovega moderno oblikovanega pohištva iz visokega cenovnega razreda je začela upadati in podjetje je zašlo v krizo. Podjetnik je želel podjetje ponovno spraviti v zagon, predvsem pa spodbuditi svoje tržnike za boljše delo. Z Elmarjem Lampsonom sta pripravila nenavaden program izobraževanja. Zaposleni so uro in pol govorili o poslovnih stvareh, nato so se z Elmarjem eno uro pogovarjali o glasbi in poslušali njegovo igranje. Takšen program je trajal od petka do nedelje.   

Poslušanje, sporazumevanje in inovativnost 

Elmar Lampson je zagotovil, da je imela terapija z glasbo fantastičen učinek: »Bolj ko so zaposleni poslušali predavanja o glasbi, pozorneje so poslušali samo glasbo.« S pomočjo glasbe so se naučili natančneje poslušati, kar je za prodajalce izjemno pomembna veščina. »Poleg tega so začeli razmišljati bolj inovativno, zunaj ustaljenih vzorcev. Ideje iz glasbe so na primer začeli prenašati v poslovno življenje. Postali so radovednejši in razmišljali so, kako lahko novo pridobljeno znanje uporabijo pri svojem delu,« pojasnjuje Elmar.  

Prvi konkreten rezultat delavnice je bila postavitev drugačnega sistema komuniciranja znotraj podjetja. Na vprašanje, ali je delavnica vplivala na povečanje prodaje, je Elmar pošteno odgovoril: »Ne bi rekel, da lahko s poslušanjem glasbe prodaš več. Gre za to, da v podjetju razviješ drugačno kulturo, ki prinaša dolgoročen uspeh. Ko so novinarji tega podjetnika skoraj deset let pozneje vprašali, katera točka v razvoju podjetja se mu je zdela najpomembnejša, je dejal, da je bilo prav opisano izobraževanje ena od takih točk,« trdi nemški umetnik in predavatelj. 

Svoj cikel bo Miha Pogačnik nadaljeval v februarju.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *