|
|||
Preplet življenjskega sloga in poslaTudi v Sloveniji je vse več t. i. eko podjetij, zato nas je zanimalo, na kakšen način so se pojavile priložnosti za posel, kako donosen je ter kakšen finančni zalogaj predstavlja za podjetnika.
Ko govorimo o t. i. eko podjetjih, ne mislimo samo na podjetja, ki so ekološko ozaveščena in omenjeno zavedanje upoštevajo pri svojem poslovanju, temveč predvsem na podjetja, ki se ukvarjajo z izdelavo ali prodajo naravnih izdelkov. Lahko je to naravno pridelana hrana, naravna negovalna in dekorativna kozmetika, eko prehrambena dopolnila, oblačila iz 100-odstotno naravnih materialov in drugi naravni, ekološki in bio izdelki. Poleg omenjenega se vse več, predvsem eko podjetnikov, usmerja tudi v sistem pravične trgovine. Bogatenje gigantskih korporacij na račun poceni delovne sile in astronomsko visokih marž namreč ne prinaša nič dobrega v globalnem svetu.
Ker je med eko podjetniki veliko žensk, predstavljamo tri podjetnice, ki so ustvarile tri uspešne podjetniške zgodbe. Lahko rečemo, da je rdeča nit vseh treh zgodb visoko okoljevarstveno zavedanje podjetnic, njihova 100-odstotna vera v kakovost izdelkov oziroma storitev ter prepričanje v dolgoročno perspektivnost posla.
Organska rast z ekološko kozmetiko
Nina Horvat in Ida Horvat Lebar iz podjetja EKO PLEME sta sestri in predani eko podjetnici, ki svoj posel opravljata s srcem in strastjo. Pravzaprav se je njuna zgodba sestavljala več let, počasi in z zanesljivimi koraki v pravo smer. Nina je ustanoviteljica in idejni vodja trgovine, pred začetkom lastnega posla je svoje poslovne izkušnje nabirala v različnih podjetjih na različnih področjih. »Ko sem nekaj let sodelovala z naravno kozmetično znamko, sem začela razmišljati, da bi bila tudi sama uvoznica ekološke in naravne kozmetike. Preprosto očarala me je. Začela sem sodelovati s podjetjem PlanetBIO, leta 2011 pa sem na sejmu BIO Fach spoznala fantastično ekološko dekorativno kozmetiko ZAO premium organic make up iz Francije. Lesena bambusova embalaža me je takoj očarala in ko sem ugotovila, da so tudi sestavine zelo kakovostne in imajo certifikat Cosmeobio, sem vedela, da želim to pripeljati v Slovenijo,« se spominja začetkov.
Nina je svojo podjetniško zgodbo začela sama, sedaj sodeluje s svojo mlajšo sestro Ido, s katero sta neprekosljiv tim. »Z Nino sva se o poslu pogovarjali kar leto dni. Takrat sem bila še zaposlena v nekem gradbenem podjetju, kjer sem imela opravka s papirji in poslovanjem podjetja. Vendar sem tudi jaz, tako kot Nina, vedno sanjarila o lastnem poslu. Želela sem si, da bi imela blagovnico z vsemi mogočimi modnimi dodatki, saj me je od nekdaj zanimala moda, oblikovanje, ličila, skratka vse te 'ženske stvari'. Nina me je že dlje časa nagovarjala za sodelovanje in ko je v gradbeništvu prišlo do vse hujše krize, sem se odločila, da se ji pridružim. Tako sva konec leta 2012 začeli skupaj delati in prve poslovne aktivnosti so bile širjenje prodajne mreže z našim ekološkim make-upom ZAO ter priprave na aktiviranje spletne trgovine EKO PLEME, ki je začela delovati decembra 2013.«
Ker vsak posel zahteva določeno finančno investicijo, je Nina pojasnila, da je na začetku vložila okrog 2.500 evrov privarčevanih sredstev in si tako zagotovila vso potrebno zalogo. »Ker sem že poznala mnoge bio trgovine, sem jim predstavila svojo vizijo z ekološkim make-upom in dogovorili smo se za sodelovanje. Takrat sem poslovala s trgovinama Dobra volja pri Katki in Zeleno trgovino. Ko se mi je pridružila še Ida, sva make-up ZAO uspeli plasirati še v trgovino Hiša narave ter v veleblagovnico Nama.« Sestri sta se posla lotili kot poslanstva, zato nanj ne gledata samo skozi denar. S širitvijo prodajne mreže in prodajnega programa dobiček sicer pričakujeta kmalu, želita pa si postopnega vzpenjanja, saj pravita, da je organska rast tisto pravo. »Ponuditi želiva kakovostne kozmetične ekološke izdelke, ki jih tudi sami uporabljava, poleg tega morajo zadostiti najinim strogim kriterijem, saj ne smejo biti testirani na živalih, določen odstotek sestavin mora biti pridobljen s pošteno trgovino, sestavine in izdelki morajo biti ekološki, pozorni sva tudi na ekološki vidik embalaže. Ker ponujava precej specifične izdelke, sva na trgu vsekakor malce omejeni. Za plačo nama ne ostane veliko, vendar verjameva, da se stvari, ki jih delaš s srcem, slej ko prej tudi finančno obrestujejo.«
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|