Preobrat podjetja

Avtor: dr. Jaka Vadnjal | Objava: 05.10.2010

Reševanje podjetja poteka v več fazah, pri čemer je vedno na prvem mestu zaustavitev neupravičenega odtekanja denarja iz podjetja. Če podjetju odtekanja ne uspe zaustaviti, so lahko vsi preostali ukrepi zaman.



Ko se v podjetju pojavijo znaki krize (o njih smo pisali v septembrskem Podjetniku), se podjetniki pogosto zanašajo, da se bodo stvari uredile same od sebe in z gesli, kot so »Saj bo …« ali »Za slabimi časi pridejo dobri …« sami sebe neupravičeno hrabrijo. Žal čarobnih rešitev ni, ampak je v primeru, ko podjetje zaide v težave, treba čim prej ukrepati, kajti vsak trenutek, vsaka ura, vsak dan je lahko odločilen. Pri tem ni kaj filozofirati, kot je dejal nekdanji profesor z ameriškega Babson Collegea na enem od gostovanj v Sloveniji, ampak je treba reševati življenje.
 
Postopke za reševanje podjetja imenujemo preobrat podjetja, včasih se uporablja tudi angleški izraz »turnaround«. V svetu najdemo nekaj priročnikov na to temo, v slovenskem jeziku ga doslej ni bilo zaslediti. Bolj ali manj vsi priročniki za preobrat predvidevajo tri faze, ki se med seboj delno prekrivajo in jih opišemo takole: (1) zamašiti luknje, skozi katere odteka denar, (2) ugotoviti, ali je denarja/premoženja še dovolj, da bi se poslovanje v prihodnosti še lahko normaliziralo in postalo dobičkonosno in (3) dolgoročna strateška (pre)usmeritev podjetja. Tri faze, njihovo povprečno trajanje in prekrivanje prikazuje slika:
 
Faze preobrata podjetja
Pri reševanju podjetja je treba najprej zamašiti luknje, skozi katere odteka denar (faza 1), nato ugotoviti, ali je denarja oziroma premoženja še dovolj, da bi se poslovanje v prihodnosti še lahko normaliziralo in postalo dobičkonosno (faza 2), in se nato lotiti dolgoročne strateške (pre)usmeritve podjetja (faza 3). Če se v drugi fazi ugotovi, da nadaljevanje ni smiselno oziroma zanj ne obstaja interes, je treba podjetje ugasniti.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *