Pregled telefonskih računov prek spleta

Avtor: Marjan Kodelja | Objava: 10.03.2002

Uporabniki Mobitelovega omrežja lahko prek storitve Mobitel dnevno spremljajo stanje na svojem računu.



Ni lepo vohuniti za svojimi zaposlenimi in jim gledati pod prste. A vendarle marsikaterega podjetnika zaboli pri srcu, ko konec meseca dobi račun za mobilno telefonijo. Ali ne bi bilo lepo, ko bi lahko te stroške spremljali ves mesec, ko nastajajo. Če nič drugega, ne bi bili presenečeni, ko pride račun.

Različice Monitorja

Uporabniki Mobitelovega omrežja lahko odslej dnevno spremljajo stanje na svojem računu. V bistvu gre za tri različice storitve, imenovane Monitor, od katerih je daleč najzanimivejši in najuporabnejši dostop prek interneta. Ker ta različica vključuje vrsto dodatnih možnosti in ker do zlorabe ne sme priti, je tudi najbolj zaščitena. V bistvu ima uporabnik dve možnosti: da se prijavi po svoji telefonski številki ali pa da pridobi digitalni certifikat, ki ga v ta namen podeli družba Mobitel. Za podjetnika je seveda najzanimivejša možnost spremljanja vseh telefonov oziroma računov, ki so v lastni njegovega podjetja. To pa bo mogoče le s predhodno izpolnitvijo prošnje in pridobitvijo certifikata.

Od tu dalje pa je možnosti več. Najosnovnejša je pregled stanja na računih. Sami smo imeli možnost vpogleda v testno različico storitve, zato nekatere stvari še niso izpeljane najbolj elegantno, v prihodnje pa bo storitev verjetno doživela še kakšno spremembo. Gledano s stališča podjetnika bo verjetno motilo, da ni preprostega vpogleda v seštevek vseh njegovih naročniških razmerij. Ali drugače povedano, treba je pogledati pod vsako številko posebej in nato po potrebi na roko sešteti vse vrednosti. Dokler je takih računov malo, tja do deset, to ni ravno velika omejitev. Čisto drugače pa je, ko ima podjetje petdeset ali sto naročniških razmerij. Zelo zanimivo se nam je zdelo tudi, da je del storitve tudi baza vseh preteklih mesečnih računov, ki jih je mogoče izvoziti v Excel. S tem se nam odpre, z nekaj ročne spretnosti seveda, možnost izdelovanja analiz preteklih stroškov. Malce pa zbode, da vsaj osnovne analize niso vključene kar v samo storitev, saj bi v tem primeru ta še pridobila uporabnost.

Storitev pa ima še vrsto drugih možnosti, od vpogleda v naše osnovne podatke do podatkov o kodah PIN in PUK za posamezna naročniška razmerja. Na prvi pogled to ni ravno zanimivo, pa vendarle se zgodi, da ti številki nujno potrebujemo, listek, na katerem sta napisani, pa je ... no, nekje v arhivu. Pri vsakem naročniškem razmerju so napisane tudi dovoljene in prepovedane storitve. Tako lahko podjetnik preveri, koliko svobode ima njegov zaposleni in na primer, ali lahko plačuje z Moneto ali ne. Delno je možno tudi spreminjanje teh nastavitev, in sicer le prek sistema elektronske pošte. To pomeni, da lahko podjetnik v okviru same storitve napiše sporočilo o svojih zahtevah, pripombah in vprašanjih, ki nato “roma” do naročniške službe. Ta nato potrdi ali zavrne oziroma odgovori na postavljeno vprašanje, to pa se pokaže v za to namenjenem oknu na spletni strani monitorja. Glede na obljube pa lahko pričakujemo, da bo tudi ta del nekoliko posodobljen in da bomo lahko storitve neposredno odjavljali ali se naročali nanje.

Prvi vtis je torej potešil našo radovednost, takoj pa so se pojavila vprašanja, zakaj ni tega in onega. Monitor bi lahko bil še veliko več, kot je v tem trenutku. Teoretično bi lahko bilo mogoče pregledovanje posameznih klicev nekega naročnika, izdelovanje zapor za klicanje iz mobilnega telefona na določene številko in še veliko podobnih možnosti. Nekatere od njih so tehnično prezahtevne za izvedbo, druge pa zanimajo premalo potencialnih uporabnikov. Kakor koli že, nič na tem svetu ni izdelano do popolnosti in tudi Monitor bo v bodoče doživljal manjše ali večje spremembe.

Omejene možnosti nadzora

Monitor omogoča pregled le nad naročniškimi razmerji, katerih lastnik je podjetje. Poleg naročnikih razmerij je mogoče delno v to vključiti tudi pakete Mobi, ki pa jih je treba prej prijaviti. Morda bi veljalo pretehtati še eno možnost, ki tehnično ni ravno težavna, je pa zato več administrativnih omejitev. Nekateri podjetniki svojim zaposlenim v celoti ali delno povrnejo stroške računa njihovega zasebnega mobilnega telefona. Tega računa pa podjetnik seveda ne more pregledovati skupaj z naročniškimi razmerji, katerih lastnik je njegovo podjetje; tudi če se zaposleni s tem strinja ali pa si to celo želi.

Nadzor nad lastnimi stroški

Družba Mobitel je za svoje naročnike uvedla storitev Monitor, ki naročnikom Mobitel GSM omogoča vpogled v stanje porabljenih sredstev prek Mobitelovega WAP-portala in SMS-sporočil na številki 1919. Prek WAP-a lahko naročniki Mobitel GSM na naslovu wap.mobitel.si za tisto številko GSM, s katero vstopajo na WAP, pregledujejo porabo za pretekle tri mesece ter informativno stanje mesečne porabe. Stanje mesečne porabe lahko pregledajo tudi za svojo številko ALS. Prek SMS-ov postopek pregleda mesečne porabe poteka tako, da naročnik pošlje SMS s ključno besedo PORABA na številko 1919. Če ima na SIM-kartici aktivirano številko ALS, lahko preveri tudi njeno porabo, tako da SMS s ključno besedo PORABA ALS pošlje na številko 1919.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *