|
|||
Pregled nad ključnimi kazalniki poslovanja na mobilni napraviSi predstavljate, da bi vozili avto brez armaturne plošče? Saj bi se lahko peljali, a ne bi vedeli, kako hitro greste, kdaj vam bo zmanjkalo bencina in ali se motor pregreva. Enako je v podjetništvu, če nimate pregleda nad ključnimi kazalniki v podjetju.
Na tem mestu na sceno vstopa Databox, slovensko zagonsko podjetje s sedežem v Bostonu, zadnji projekt ptujskega podjetnika Davorina Gabrovca. Databox je mobilna aplikacija, ki vodstvenim delavcem v podjetju omogoča spremljanje najpomembnejših metrik podjetja na mobilnem telefonu v realnem času. To so ljudje, ki večino časa preživijo zunaj pisarne, a želijo oziroma morajo biti seznanjeni z vsemi najpomembnejšimi podatki o poslovanju podjetja. Pred Databoxom so zato vsak dan klicali nekoga v podjetje, da jim je posredoval podatke, ali pa so jim iz pisarne na mobilni telefon pošiljali excelove tabele. Sedaj pa si le naložijo aplikacijo in določijo, katere metrike želijo spremljati.
Databox kot letnico rojstva navaja leto 2012, a pravzaprav gre za produkt 15-letnega dela na področju informacijskih tehnologij v podjetništvu. Zagotovo je pri nas najbolj znano podjetje Intera, ki že več kot desetletje podjetjem zagotavlja CRM storitve in program za vodenje projektov, danes znane pod blagovno znamko Intrix. Intera je danes samostojno podjetje, ki ne potrebuje Gabrovčeve pomoči, četudi ta ostaja lastnik. »Še vedno dam kakšno informacijo o trendih, kaj je smiselno poudarjati, odločitve pa sprejemajo sami,« pravi. Vidi jo kot pomembnega regionalnega igralca na področju CRM rešitev, pravi in dodaja, da lahko pa postane tudi eden od partnerjev Databoxa za prikaz podatkov iz Intrix CRM-ja na mobilnih telefonih.
Iz poznavanja izzivov komunikacije in deljenja znanja znotraj Intere je nastal Flowr, nekakšen Facebook za podjetja, aplikacija, s katero so lahko zaposleni delili znanje, informacije, komentirali objave drugih. S takšnim deljenjem znanja nastajajo nekakšni možgani podjetja, pravi Gabrovec. Aplikacija je naletela na odlične odzive, a po tem, ko je Microsoft sredi leta 2012 prevzel konkurenčno zagonsko podjetje Yammer za 1,2 milijardi dolarjev, je bilo jasno, da so ta vlak zamudili. Na vidiku pa se je že kazala nova priložnost, prikazovanje ključnih metrik podjetja na pametnih telefonih.
Od komunikacije do prikazovanja podatkov
Ideja se je Gabrovcu in ekipi pravzaprav izkristalizirala sredi dela v pospeševalniku Techstars, v katerem naj bi delali na aplikaciji za sodelovanje in komunikacijo v podjetju. »Techstars je pospeševalnik, ki traja tri mesece in prvi mesec imaš več kot 100 sestankov z investitorji in mentorji, s katerimi ugotavljaš, kje lahko hitreje prideš na trg, kaj je najbolj smiselno, katero ciljno skupino izbrati. Ko smo začeli zbirati različne informacije in razmišljati o njih, smo ugotovili, da je igra okrog podatkov močnejša kot sodelovanje in socialni del podjetništva,« pravi Gabrovec. In tako so sredi programa, ko naj bi se posvetili predvsem skaliranju in rasti števila uporabnikov, stopili korak nazaj in se vrnili v razvojno fazo. V pisarne so prihajali ob sedmih zjutraj in ob pol treh zjutraj lovili zadnji vlak domov, da so lahko tako programirali kot hodili na vse sestanke in delavnice, a do konca trimesečnega sodelovanja v Techstars so imeli narejeno aplikacijo in nekaj sto uporabnikov.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|