Prednost je v poslovnem modelu

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 11.09.2006

Ne iščite konkurenčno prednost v ceni, kakovosti in lastnostih izdelka, trdi podjetnik leta 1997 Milan Čelan, ki je z inteligentnimi tipkovnicami Tipro že leta v svetovnem vrhu.


Milan Čelan: »Kupca moraš prepričati, da moraš veliko zaslužiti, da boš lahko še več vlagal v razvoj in mu naslednjič ponudil še boljši izdelek.«

Včasih so na trgu zmagovala podjetja, ki so imela najboljši izdelek ali najnižjo ceno. To je že zgodovina. Danes zmagujejo podjetja, ki imajo najboljši poslovni model. Tako trdi Milan Čelan, direktor in solastnik podjetja Tipro keyboards, enega od treh vodilnih svetovnih ponudnikov tako imenovanih inteligentnih tipkovnic. Njegove izdelke kupujejo IBM, Siemens, Fujitsu, Mitshubishi in mnoga druga ugledna podjetja.  

Ko ste leta 1999 postali naš podjetnik leta, je bil Tipro že med vodilnimi svetovnimi proizvajalci inteligentnih tipkovnic. Takrat ste napovedali, da se prava zgodba šele začenja. Kakšno je danes vaše mesto na svetovnem trgu?  
Tipro bo imel letos med 9 in 10 milijoni evrov prihodkov. V Sloveniji imamo zaposlenih 65 do 70 delavcev, v tujini še 17. Imamo svoja podjetja in predstavništva v Nemčiji, Angliji, Italiji, na Hrvaškem in v Avstraliji.  
 
Nismo šli v ekstenziven razvoj podjetja, čeprav smo imeli možnost dobiti posle, ki bi prinesli zelo hitro rast. Odločili smo se za razvoj, ki ne temelji na ekonomiji obsega. Sicer bi trčili v tisto konkurenco, ki svoje prednosti gradi na nizki ceni. Šli smo v prodajo drugim podjetjem, tako imenovani business to business, napadamo močne igralce na trgu, pri katerih cena ni odločilen dejavnik. Ta model nam v različnih državah različno uspeva. Najuspešnejši smo v nemško govorečih državah in v Angliji.  

Za nas je izjemno pomemben naslednji detajl. Včasih smo bili distributer proizvajalca tipkovnic Cherry. Bili smo njegov največji distributer izven Nemčije, ker smo pokrivali bivšo Jugoslavijo in Rusijo. Na teh trgih smo imeli 55-odstotni tržni delež. Zdaj smo z njimi sklenili pogodbo, da bodo oni prodajali naše izdelke. Cherry je še vedno prvo ime na področju tipkovnic, vendar ne po modelu tržnega nastopa. Po tem so daleč za nami. Sprejeli so strategijo, da bodo glavni proizvajalec tipkovnic, ne pa da bodo delali najboljše tipkovnice ali da bodo ustvarjali najvišjo dodano vrednost. Tipkovnice so delali v Nemčiji, potem so proizvodnjo zaradi previsoke cene delovne sile preselili na Češko, od tam v Ukrajino in zdaj delajo na Kitajskem.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *