Prava cena - dvojno zadovoljstvo

Avtor: Andrej Pompe | Objava: 07.05.2009

Oblikovanje cene, ki bo ugodna za vas in za kupce, je približno tako zahteven proces kot izdelava novega izdelka. Na srečo obstaja vrsta v praksi preizkušenih strategij, s katerimi vam bo to uspelo.


Običajna strategija podjetij na mednarodnem trgu je, da ceno svojemu izdelku prilagodijo na vsakem trgu posebej. Tako lahko marsikdaj iztržijo več, kot če povsod prodajajo po isti ceni.

Večina ljudi misli, da je cena vse in da trg posega po izdelku, če smo mu dali pravo ceno. Saj ne trdim, da nimajo prav, a če pomislimo na pogosto godrnjanje prodajalcev, ki pravijo, da je izdelek, ki ga prodajajo, vreden več, kot pa so kupci zanj pripravljeni plačati, potem kar naenkrat prihaja v ospredje vrednost, in ne cena. Moramo preprosto doumeti, da je cena posledica vrednosti, ki jo trg priznava izdelku. Ta vrednost ni odvisna le od izdelka samega, ampak tudi od tega, kako ga »zapakiramo«, označimo (brendiramo) in predstavimo trgu. Kakorkoli gledamo, cena mora na trgu zadovoljiti dva: ponudnika in kupca.
 
Za vsako poslovno organizacijo je postavitev ustrezne cenovne strategije in politike prodajnih cen pomemben dejavnik uspešnosti. Zelo preprosto, a le na papirju. Se pa ves proces še dodatno zaplete, ko se med proizvajalca in končnega kupca vrinejo razni posredniki, ki tudi želijo svoj kos pogače. Da, cena mora zadovoljiti prav vse, sicer izdelek nima prihodnosti.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *