|
|||||||||||
Potrpežljivost, dolga 10 letTomaž Baumkircher že desetletje deluje v zahtevnih višinskih delih, pri čemer sodeluje z alpinisti, jamarji, gorskimi reševalci ... Leta truda se mu zdaj bogato obrestujejo.
Poletje. Ura je pol petih zjutraj in ravno se je začelo daniti. Po navpični steni hotela Perla v Novi Gorici se z vrvmi spusti skupina mlajših moških v delovnih oblačilih ... Ne, nič nevarnega se ne dogaja. Tomaž Baumkircher z ekipo sodelavcev začenja nov delovni dan. Še preden bo sonce segrelo steklene površine, morajo očistiti fasado hotela. Vročega stekla se namreč ne da čistiti. Deset let čakanja na uspeh Tomaž Baumkircher je svoj posel začel spoznavati, ko se je po nedokončanem študiju gozdarstva pridružil prijateljem pri zahtevnih višinskih delih. Bili so predvsem športniki in niso imeli poslovnih znanj. »Nekaj časa sem spoznaval napake, ki smo jih počeli, nato sem odločil, da bom raje delal sam,« pravi ta podjetnik s Primorske. V prvih dveh letih se je skoraj izčrpal. Poleg tega, da je s težavo pridobival stranke, je tudi vse fizično delo opravil sam. »Ves material sem na stavbo in z nje sam znosil. Če sem na tleh pozabil izvijač, sem se moral s stavbe po vrvi spustiti na tla in potem dvigniti spet nazaj gor.« Bile so še druge težave. »Pred desetimi leti mi noben ponudnik materialov ni želel razkriti postopkov dela. Takrat bi za znanje plačal. Danes je ravno obratno. Ponudniki materialov se na vse načine trudijo in naredijo vse, samo da bi pri njih kupil material.« Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. Ta Primorec je polnih deset let vztrajal pri svoji podjetniški viziji, ne da bi si lahko privoščil kaj več kot osnovno preživetje. Pravi, da včasih ni imel niti za bencin. Nihče ga ni podpiral; njegovi domači še danes menijo, da delo, ki ga opravlja, ni resno. Delo je postalo lažje šele, ko je pridobil večje posle. Takrat si je šele upal prvič zaposliti pogodbene delavce. Trenutno sodeluje s sedmimi pogodbeniki, alpinisti, jamarji in gorskimi reševalci. Delajo na težje dostopnih mestih, kjer bi bila postavitev gradbenih odrov predraga. Tomaž s čiščenjem ustvari samo slabo polovico prihodkov, večino pa z obnavljanjem poškodovanih betonskih fasad. Beton najprej fizično očistijo, ga operejo pod pritiskom, nato z zaščitnim premazom premažejo armaturo, omečejo z grobo in nato še s fino malto. Na koncu beton prebarvajo. »Beton tako obnovimo, da je videti že kičast,« trdi Baumkircher, ki na trgu nastopa pod imenom Skyway. Trmasto vztrajanje pri svoji viziji se mu je začelo obrestovati šele po desetih letih. Danes je zaseden za leto dni vnaprej. Strank mu ni treba več iskati, temveč jih lahko izbira. Odkrito pove, da njegove storitve niso poceni, ker uporablja samo najboljše materiale in daje deset let garancije na opravljeno delo. »Če naročnik ne spoštuje mojega dela in ni pripravljen plačati za mojo kakovost dela, ga ne sprejmem. Strankam vedno rečem: za nižjo ceno vam lahko fasado obnovi vsak, vprašanje pa je, kdo vam lahko delo opravi boljše.« Trije pogoji za uspeh Tomaž Baumkircher je prepričan, da je našel zmagovito formulo za uspeh v podjetništvu. Sestavljena je iz treh dejavnikov: vztrajnosti, kakovosti in poštenega odnosa do kupca. Večina novih strank ne razume njegovega dela, zato s strankami »dela«, se jim posveča, jih izobražuje. Pri roki ima vedno prenosni računalnik s stotinami fotografij objektov pred sanacijo in po njej in z natančnimi posnetki postopkov dela. Stranko želi poučiti o svojem delu, hoče, da stranka ceni njegovo delo in da mu brezpogojno zaupa. S strankami se zato pogovarja neposredno, ne dela s posredniki. Ko gre za hotele, se najraje pogovarja z lastnikom, ne z direktorjem podjetja. »Direktor nima dolgoročnih interesov. Na delovnem mestu ostane kvečjemu nekaj let in v tem času predvsem znižuje stroške in povečuje dobiček. Lastnik pa mora skrbeti, da bo objekt ostal varen za uporabo še dolgo časa,« pravi Tomaž Baumkircher. Vzpostavljeno zaupanje s strankami si šteje za velik dosežek. Stalne stranke ga ne sprašujejo več o podrobnostih. Rečejo mu, naj opravi svoje delo in jim pošlje račun, čeprav gre za večmilijonske zneske. Nove stranke včasi moti njegova izobrazba. Takim odgovori: »Če bi to delo obvladali gradbeniki, potem me zdaj ne bi potrebovali.« Dela je preveč Naraščajoče povpraševanje po tovrstnih storitvah kliče po rasti poslovanja. Podjetnik je glede hitre rasti zadržan. Za bistveno večji obseg dela nima na voljo delavcev. Po njegovi oceni je v vsej državi samo 20 ljudi, ki znajo to delo dobro opravljati. In še ti so predvsem športniki, po duši »svobodnjaki«, ki delajo zdaj za enega podjetnika, zdaj za drugega. Tehtal je različne možnosti in vedno znova ugotavlja, da je sedanji način dela najprimernejši. Ljudi ne bo redno zaposloval; ostal bo samostojni podjetnik in za vsak projekt bo na novo zbral skupino pogodbenih sodelavcev. Baumkircher zagotavlja, da je obnavljanje fasad na višini težavno in nevarno delo. Ko zaključi en projekt, mora delavce najprej »spočiti«, preden se lotijo naslednjega objekta. Kljub temu so obremenitve hude. Ob dobrem vremenu delajo do 16 ur na dan. Sam je ves čas na ali ob objektu. Pravi, da je zanj nedelja takrat, ko dežuje. In kljub temu svojega dela ne jemlje kot službo. V tej dejavnosti preprosto uživa. Deset let je vztrajal in čakal na to. Kaj nas uči Tomaž Baumkircher
1. Imejte dolgoročno vizijo. Tomaž je čakal na uspeh deset let. 2. Vzdržujte želeno raven kakovosti dela. Včasih boste za to izgubili kupca, ker bo konkurent ponudil cenejšo storitev. 3. S kupcem gradite partnerski odnos. Po opravljenem poslu bo kupec postal prijatelj. 4. Kupca izobražujte, da bo spoznal vaše delo. Samo tako ga bo cenil in bo zanj pripravljen plačati ustrezno ceno. |
|