Postanite (spet) konkurenčni

Avtor: dr. Sara Brezigar | Objava: 10.01.2011

Kako do boljših poslovnih rezultatov v času krize? Tako, da prevetrite procese v podjetju, ki ste jih postavili pred krizo, in jih prilagodite današnjim razmeram.



Ko odpremo časopis, beremo o recesiji. Ko poslušamo poročila, vsi politiki govorijo o krizi. Ko se pogovarjamo s strankami, ugotavljamo, da je strankam težje prodati in da se moramo za ceno več in bolje pogajati. Ali so to le slabi časi in je treba stisniti zobe še za kakšno leto, dokler se razmere na trgu ne izboljšajo? Ali pa gre za kaj drugega, za neko spremembo, ki bo na naših podjetjih zapustila trajne posledice in starih časov preprosto ne bomo več doživeli?
 
Podatki o konkurenčnosti Slovenije nam lahko pomagajo pri iskanju odgovora na to vprašanje. Urad za makroekonomske analize na primer pravi, da se je konkurenčnost Slovenije v svetu močno poslabšala. Ko pogledamo podatke o državah uvoznicah našega blaga, nam postane jasno, kaj želi Urad za makroekonomske analize povedati: čeprav se uvoznice našega blaga »pobirajo« iz krize, je delež našega blaga v njihovem uvozu manjši, kot je bil pred krizo. Kaj to pomeni? Četudi počasi znova kupujejo več, ne kupujejo od nas, temveč od podjetij v drugih državah, ker smo preprosto predragi.
 
Marsikateri podjetnik ob tem pomisli: »Pa kaj? To je problem le za tistih nekaj podjetnikov, ki izvažajo, ne pa zame, ki ponujam pisarniško pohištvo v Sloveniji.« Žal je takšno razmišljanje napačno, saj je gospodarstvo povezano kot domine in če prva pade, se za njo rušijo vse po vrsti. Tako na primer, če izvozniki manj prodajo, imajo tudi manj denarja za nakup preostalih storitev, ki jih podjetniki ponujajo pretežno na slovenskem trgu.
 
Zaključek je torej jasen: predragi smo v primerjavi z drugimi državami in izzivi, s katerimi se soočamo v krizi, niso prehodne narave. Ne gre torej upati, da bo v kratkem času stanje na našem trgu spet takšno, kot je bilo pred krizo. Vprašanje je torej, kakšne spremembe vpeljati v vaše podjetje, da bodo vaši poslovni rezultati vsaj tako dobri, kot so bili pred krizo, čeprav bo stanje na trgu še naprej takšno, kakršno je zdaj.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *