Poslovni načrt ni bavbav

Avtor: Vito Komac | Objava: 07.12.2010

Če vas je nova poslovna ideja čisto prevzela in sanjate samo še o njej, izdelajte poslovni načrt. Šele tako boste na priložnost pogledali boj razumno in se lahko začeli pogovarjati z banko ali drugimi vlagatelji.


Vse gre zlahka, dokler je ideja v glavi: ko jo damo na papir, razkrije svoje pomanjkljivosti. (BigStockPhoto)

Zahteva za pripravo poslovnega načrta je za marsikoga, ki ga doleti, prava travma, môra in kar je še takih groznih stvari, ki dvigajo pritisk in ponoči ne dajo spati. Podjetniki na zahtevo bank ali investitorjev pogosto reagiramo burno, češ, ne zaupate mi. Navadno pa je poslovni načrt za podjetnika oziroma razvijalca ideje nekakšna kazen, ki si je ne zaslužijo, in je za mnoge tako nepremostljiva ovira, da zaradi nemoči glede izdelave poslovnega načrta kar pokopljejo svojo idejo. Vendar je poslovni načrt izjemno koristno orodje tudi za samega podjetnika.
 
Ali je poslovni načrt sploh potreben?
 
Komu? Podjetniku? Kje pa, bo marsikdo rekel. »Jaz imam občutek za stvari, jaz natančno vem, kaj se splača, kako se dogaja in kaj se bo z mojim projektom zgodilo.« Čestitamo! Urad za makroekonomske analize ali Mednarodni denarni sklad bi bila vesela takih vidcev.
 
»Kadar me ščemi tu gori nad želodcem, vem, da imam pravo zadevo v rokah.« Poznam več različic te izjave in poslovneža, ki jo je že velikokrat izrekel. Nekajkrat mu je dobro uspelo, še večkrat krepko spodletelo z nezanemarljivo škodo za vse sodelujoče.
 
Ja, »šank idej« je veliko, številne so na moč zapeljive. K sreči se pozabijo ali zavržejo – razen zelo trdoživih, podjetniško gorečih in odpornih na vplive dobronamerne okolice. Tudi sam sem v četrt stoletja svojega podjetništva pridelal in predelal številne tovrstne napake, in samo upam lahko, da me ne bo spet zaneslo. Super je, ko te prevzame neka ideja, ko vidiš silne možnosti razvoja, fenomenalen produkt, po katerem tržišče kar vpije, pa se ga nihče ne usmili, in zdaj je ta »rešitev človeštva« v mojih rokah! Vau! Kakšen občutek!
 
In ta izjemni občutek, ki ga poznamo podjetniki in najbrž tudi inovatorji in nekateri umetniki, je vreden podjetniške kariere. Ampak podjetnikova zanesenost nad idejo pred njeno dejansko realizacijo je zavajajoča, saj mu zamegli razumske odločitve, ga zanese v neprevidne investicije in nerazumna tveganja, ki se kaj hitro lahko odrazijo v njihovih bilancah in celo zelo boleče v osebnem življenju.
 
Da, poslovni načrt je potreben v izogib moralnemu porazu, nepotrebnim stroškom, tveganju izgube težko prisluženih prihrankov in osmešenju pred morebitnimi financerji in investitorji.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *