Poslovni načrt, ki deluje

Avtor: Matjaž Krč | Objava: 10.04.2007

Kako je mogoče, da je skoraj na vsakem trgu 80 odstotkov prodaje v rokah 20 odstotkov podjetnikov? Odgovor je preprost: zaradi priprave in izvedbe dobrega poslovnega načrta.



Poslovni načrt. To sta besedi, ki se z veliko lahkoto »valjata« po ustih, ko se pogovarjamo o podjetništvu. Tema, o kateri vsi vse vemo. Vsak podjetnik ga zna narediti, saj ni nič posebnega, obenem pa je to stvar, ki je večina podjetnikov ne naredi. Vsaj ne vsako leto, kot bi bilo prav. Kako lahko pride do tega nasprotja? Saj vemo, da je poslovni načrt osnovno orodje za »gradnjo« podjetja. Praksa je drugačna. Večina slovenskih podjetnikov dela poslovne načrte zaradi »zunanjih dejavnikov«, in sicer zaradi pridobivanja posojil ali nepovratnih sredstev. Sicer se vsi strinjajo, da je poslovni načrt zelo pomemben, vendar nekako ni časa za pisanje. Vedno pride kaj vmes. Je mogoče, da smo vsi skupaj kaj spregledali?  

Poslovni načrt pišite predvsem zase 
 
Poslovni načrt bi moral vsak podjetnik pisati zase. Vsaj tako naj bi bilo, vendar ni. Podjetniki ponavadi napišejo poslovne načrte za banke ali druge finančne ustanove, zato so za izvedbo podjetniškega podjema neuporabni. Poslovni načrt bi namreč moral biti dejanski načrt, kako bo podjetnik prišel do cilja, običajno pa poslovni načrti stvari »preigrajo« le načelno, zato niso dejanski delovni načrti. Zato v praksi večina poslovnih načrtov konča v predalu.  
 
Velikokrat slišim komentarje podjetnikov, kot je na primer: »Zadnjič sem našel poslovni načrt, ki sem ga napisal pred enim letom, ko sem pripravljal vlogo za nepovratna sredstva. Neverjetno, kako pameten sem bil takrat in kako globoke misli sem imel.« Na vprašanje, kaj se je zgodilo, da je poslovni načrt obtičal v predalu, slišim naslednji odgovor: »Saj poslovni načrt ni uporaben za vsakodnevno uporabo, tudi časa zmanjka.« Tukaj smo že bliže bistvu težave. Podjetnikom manjkajo izvedbena orodja iz poslovnega načrta, ki bi jih lahko uporabljali v vsakodnevnem poslovnem življenju, zato ali vržejo poslovni načrt v predal ali (še slabše) v njem ne vidijo uporabne vrednosti, zato ga niti ne naredijo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *