|
|
Poslovni načrt in dialog z vlagateljiKakšen bi moral biti poslovni načrt, da bi prepričali vlagatelje? Povzemamo najboljšo tujo prakso, ki v naših razmerah ostaja ideal, kajti pri nas je vse drugače.Poslovnega načrta in njegovega pomena verjetno ni treba posebej oziroma podrobno pojasnjevati. Če želimo razmišljati z vidika morebitnega vlagatelja v podjetje, nas zanima, kaj je tisto, kar ga zmoti, oziroma kateri so razlogi, da se ne odloči podpreti morda sicer privlačne poslovne zamisli, kaj so po njegovem mnenju glavne napake načrtovalca, ali mora najprej pojasniti pomen poslovnega načrtovanja, katera so najpomembnejša vprašanja, na katera mora odgovoriti poslovni načrt, in kdo vse bere poslovni načrt ter kaj v njem pričakuje.
Marsikateremu podjetju uspe tudi brez poslovnega načrta in s tem formalnega postopka načrtovanja, vendar bi težko našli strokovnjaka, ki ne bi priporočil priprave poslovnega načrta pred začetkom poslovanja. Dvojni pomen poslovnega načrta
Poslovni načrt ima ponavadi v podjetjih dvojni pomen: znotraj podjetja je kot zemljevid za izvrševanje načrtov in strategij, zunaj podjetja pa je namenjen morebitnim vlagateljem in drugim zainteresiranim ter jim poskuša predstaviti poslovno priložnost in način, kako bo podjetje to priložnost izkoristilo. Pomemben je torej vsaj zaradi dveh razlogov: rabi kot notranji dokument, s katerim preverjamo podjetniško zamisel in podrobno predstavimo cilje podjetja, ki prepričuje bralca, da je podjetniška zamisel smiselna, podjetje, ki bo zamisel spremenilo v posel, pa ima svetlo prihodnost, prav tako pa rabi kot podlaga za prodajo podjetniške zamisli, ki jo podjetnik (ali podjetniški tim) pogosto predstavlja morebitnim vlagateljem, bankirjem, dobaviteljem, drugim poslovnim partnerjem in tudi prihodnjim zaposlenim, da dokaže, da gre v vseh podrobnostih podjetniškega postopka za smiselno celoto. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|