Poreklo blaga vpliva na konkurenčnost

Avtor: Vlasta Grom | Objava: 03.04.2008

Špediter ni odgovoren za izdajo potrdila o poreklu.



V vsakdanjem življenju si pod pojmom poreklo blaga največkrat predstavljamo izvorno državo porekla. Vsi tudi dobro poznamo poreklo blaga pod oznako na blagu »Made in ...«. Toda ali veste, da porekla blaga pri zunanjetrgovinskem poslovanju urejajo natančna pravila in posebni administrativni instrumenti? Podjetniki morajo vedeti, da lahko obvladovanje tega področja pomembno prispeva h konkurenčni prednosti.  

Podrobna pravila o poreklu, ki so opredeljena v različnih podpisanih sporazumih o prosti trgovini, pomenijo oviro pri trgovanju. Poznavanje teh je zelo pomembno že pri strateških odločitvah, ki jih običajno sprejema vodstvo podjetja: kje bomo določen izdelek proizvajali, katere surovine oziroma repromateriale bomo uporabili ... S tem so lahko postavljeni temelji za zgodbo o uspehu, ki pa morda zaradi nepoznavanja porekla blaga ne bo nikoli uresničena.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *