Podjetništvo niso samo številke

Avtor: Petra Mauer | Objava: 11.04.2014

Podjetje Vivapen nadaljuje tradicijo obrtne delavnice, usmerjene v izdelavo orodij za brizganje tehničnih izdelkov iz umetnih mas in avtomatiziranje tehnoloških postopkov. Direktorica in vodja prodaje Petra Melanšek je ponosna, da se v podjetju zrcali življenjsko delo njenih staršev, ki ga ne le uspešno nadaljuje, temveč tudi nadgrajuje.


Petra Melanšek: »Dober produkt ali storitev je šele takrat, ko se kupec vrne in predvsem, ko se stalno vrača.« (Foto: Sherpa)

Sogovorničin oče Jože Melanšek je leta 1967 odprl obrt »orodjarstvo in kovinoplastika«, prostore si je uredil kar v kleti rojstne hiše v Žalcu, pozneje pa je zgradil delavnico in pisarniške prostore. Prvo naročilo je bila ploščica ročaja kuhinjskega elementa, nato so ga naročniki prosili, da izdela skodelice za akvarelne barvice znanega celjskega podjetja. »Po služenju vojaškega roka je oče zaposlil svojega prvega sodelavca, ki se je predlani pri nas tudi upokojil. Na to dejstvo sem izredno ponosna,« nam je iskreno zaupala Petra Melanšek. V letu 1978 je sorodno obrt odprla tudi njena mama Vanda Melanšek.

 

Pozneje so se s selitvijo v najemne prostore v Mozirje lotili osvajanja tehnologije proizvodnje črnilnih vložkov z ultrazvokom, ki so jih za območje Jugoslavije tudi patentirali. V tem času so posebej uspešno izdelovali ravnilo za tehnično risanje, ki je bilo njihov prvi izvozni izdelek. 1986 so v Nazarju zgradili lastne proizvodne prostore, leto zatem pa še poslovni in skladiščni objekt. Zaradi političnih sprememb v Evropi je gospodarstvo v državi ob koncu 80-ih let začelo upadati, zato so iskali možnost prodaje v tujino. Podjetju v Nemčiji so na primer začeli dobavljati črnilne vložke (bombice) v velikih količinah, od njega pa so kupovali dele nalivnih peres, ki so jih nato začeli izdelovati.

 

»Če smo za potrebe celotne države prej izdelovali približno 6 milijonov črnilnih vložkov, jih je nemški kupec v enem letu odkupil približno 20 milijonov,« je pojasnila sogovornica in nadaljevala: »Da bi lažje poslovali s tujino, smo ustanovili družbo z omejeno odgovornostjo. Z mojim prihodom leta 1992 smo namreč začeli širiti izvozno dejavnost tudi na druge trge sveta, v Francijo in Alžir. V letu 1996 smo že postali tretji proizvajalec črnilnih vložkov na svetu s preko 220 milijoni izdelanih črnilnih vložkov.« Poslovno pot so nadaljevali s proizvodnjo brisalcev za črnilo in tudi proizvodnjo flomastrov. »Že v naslednjem letu smo izdelali 43 milijonov flomastrov za nemški trg in zaposlovali 49 ljudi.« Podjetje se je leta 2003 preselilo v nove, lastne prostore v Celju, kjer so še danes.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *