Podjetništvo na ženski način

Avtor: Vlado Kadunec | Objava: 07.06.2013

Saj ne da bi z naslovom želel poudariti tako opevano razliko med moškimi in ženskami, a pri pogovoru z Edito Krajnović, gonilno energijo podjetja za inovativno založništvo Mediade, se je pač spet potrdilo, da se pogledi žensk oziroma njeni pogledi na podjetništvo res razlikujejo od že dolgo uveljavljenih moških. Nekako bolj »mehki« so.


Edita Krajnović: »Izobraževanje, komunikacija, povezovanje in ustvarjanje dobrega vzdušja v podjetju so pomemben del na poti do njegove uspešnosti.«

Drugačnost - morda bi bil boljši izraz »svežost« - podjetja Mediade oziroma podjetniške filozofije direktorice Edite Krajnović me je pritegnila že pri pogledu na njeno veselo, s sončnicami opremljeno rumeno spletno stran. Kdo pravi, da dobra spletna stran, dobra predstavitev podjetja, ne pritegne, ne vzbudi zanimanja? Torej, v čem je tudi vsebinska drugačnost podjetja, me je najprej zanimalo, ko sva sedla k pogovoru. »Čas je za tako imenovano inovativno podjetništvo,« je Krajnovićeva, sicer magistra ekonomije, ki prisega na nenehno učenje in raziskovanje možnosti ustvariti kaj novega, začela razlagati svoj pogled na svet, življenje in seveda podjetništvo.

 

Kje si, zaupanje?

 

»Kriza, v katero smo padli, pove tudi, da je treba spremeniti razumevanje podjetništva in našega delovanja. Da dosedanje vrednote in sistem očitno ne delujejo tako, kot bi morali ali bi si želeli. Pri inovativnem načinu podjetništva gre seveda za spremembo neučinkovitih poslovnih modelov ter za nove poslovne, marketinške ali tehnične prijeme in seveda nove izdelke ali storitve. Gre pa tudi ali predvsem za spremembo osebnih pogledov na podjetništvo, na korekcijo sistema, v katerem deluje, in vrednot, tudi moralnih, če že govorimo o tem. Več pozitivnega in ustvarjalnega odnosa do dela, manj koruptivnega razmišljanja, več transparentnosti delovanja.

 

Nujno se moramo posvetiti ustvarjanju zaupanja, saj, kot vidimo, sklenjene pogodbe kar ne veljajo več. Naučiti se moramo natančneje prepoznati in dogovoriti iste in realne cilje, ki jih želimo doseči s poslovnim partnerjem. Naučiti se moramo tudi delati to, kar govorimo. Prepogosto se dogaja, da se dogovorimo eno, potem gremo pa vsak v svojo smer. Ali pa se zamenja vodstveni kader. Pri profesionalnih menedžerjih pogrešam odgovornost do podjetja. Slovenski menedžerji so nagnjeni k temu, da ne spoštujejo dela svojih predhodnikov in ga na vsak način, predvsem da se izkažejo pred javnostjo in lastniki, hočejo porušiti in zastaviti 'svojo' doktrino. Običajno bi bilo dovolj le premišljeno nadgraditi predhodnikovo delo. Nenazadnje nova doktrina ali inovacija ne pomeni nujno uvajati nekaj novega. Večkrat je že dovolj, če nekaj dobrega iz enega sveta prenesemo v drugi, na drugo področje, drug izdelek, drug posel. Ta, še tako majhen preneseni delček lahko v novem poslu povzroči pozitivne spremembe,« naniza sogovornica nekaj svojih dognanj.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *