Podjetniki so najboljši ambasadorji Slovenije

Avtor: Ivo Boscarol | Objava: 17.12.2007



Ena sama odlična podjetniška ideja, en sam sijajen produkt lahko postane ambasador države. Pa ni treba, da je to visokotehnološki izdelek. To je lahko čisto majhen rdeč nož z malim belim križem - in vsi takoj pomislimo na Švico.  

Podjetniška znamka je v tujini zelo pomembna. Če vas vprašam, kdo je finski premier, bi vas verjetno zelo malo vedelo. Če pa vas vprašam, ali ste že slišali za finsko Nokio, boste vsi odgovorili pritrdilno.  
 
Slovenijo po svetu pozna zelo malo ljudi. Zgodi pa se, da so že slišali za Elan, morda so že slišali za kakšnega košarkarja, v specializiranih krogih so tudi slišali za, recimo, Jakopina, Akrapoviča in še za koga.  
 
Tisti, ki ste dobri in ste prepričani vase, morate postati glasniki naše Slovenije. In to z blagovno znamko. Blagovna znamka je tisto, na kar moramo danes vsi staviti. Tisti, ki imate možnost, da svoj izdelek označite s prepoznavno blagovno znamko, lahko zase, za svoje podjetje in za našo državo naredite največ.  

Seveda blagovna znamka ne nastane čez noč. Lahko jo sicer naredite čez noč, pravi ugled pa bo imela šele po letih trdega dela podnevi. Vendar je to naložba, v katero je vredno vlagati.
 
Pomagajte s svojim izdelkom dvigniti blagovno znamko Sloveniji, da ne bo država »no name«. Da bomo tisti, ki prodajamo na globalnem trgu, lahko poleg izdelkov prodajali tudi »Made in Slovenia«.  

Priznati moram, da sem se globalizacije na začetku bal, vendar jo zdaj sprejemam kot izziv. Globalizacija je zame izziv, največja priložnost, ki se mi je ponudila v zadnjem času. Sprejmite jo kot izziv in videli boste, da je to najlepša stvar, ki se vam lahko zgodi v podjetništvu.

Globalni trg z najmočnejšo možno konkurenco bo vaše ideje in vaše razvojnike silil k še boljšemu. Boljšega izziva, kot je globalizacija, si v podjetništvu ne morete želeti.
 
Prepričan sem, da se bo prej ali slej tudi v Sloveniji zgodilo, da bo nekdo postal slovenska Nokia. Podjetniki imamo vse možnosti za to. Zakaj bi dvomili? Kdor bo dober, mu bo uspelo tudi v tujini.  

Tudi letošnja podjetnica leta, gospa Nataša Ratej, je dokazala, da je najboljša v svojem poslu. Želim ji, da jo bosta vera vase in pa prepričanje, da lahko meje visokih standardov postavlja še višje, vedno spremljala na njeni podjetniški poti.  

Iz govora Iva Boscarola na podelitvi priznanja Podjetnik leta 2007.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *