|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Podjetnik leta 2010Reportaža z jubilejne, že 20. podelitve priznanja podjetnik leta.
Revija Podjetnik in Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije sta 13. oktobra podelili jubilejno, 20. priznanje podjetnik leta. Podjetnika leta 2010 sta postala Marjeta in Marino Furlan, ustanovitelja in lastnika podjetja Intra Lighting iz Mirna.
Marjeta in Marino Furlan sta komisijo prepričala z uspešno uresničitvijo ambiciozne podjetniške strategije. Pred dobrimi dvajsetimi leti sta začela izdelovati svetila v svojem stanovanju, danes pa vodita mednarodno skupino podjetij pod okriljem matične družbe Intra Lighting, v kateri so tri proizvodna in več trgovskih podjetij. Skupina letno ustvari 25 milijonov evrov prihodkov, v njej pa je zaposlenih 300 delavcev.
Utemeljitev izbora
Marjeta in Marino Furlan prejmeta priznanje podjetnik leta 2010 za uspešno uresničevanje ambiciozno zastavljene podjetniške strategije, ki močno izstopa iz vsakodnevnih slovenskih okvirjev. Njuno znanje, da okoli podjetja, ki izdeluje na videz manj zahtevne izdelke, razvijeta skupino proizvodnih in trgovskih podjetij, in podjetniški pogum, da to skupino razširita tudi v tujino s kupovanjem konkurenčnih podjetij, sta dokaz, da se tudi v Sloveniji lahko rojevajo velike podjetniške zgodbe.
Zakaj je pomembno nagrajevati uspešne?
Goste je prvi pozdravil predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije Štefan Pavlinjek. V svojem govoru je med drugim dejal: »Ste se že kdaj vprašali, zakaj je pomembno, da vsako leto izbiramo najuspešnejše podjetnike in podjetnice? Zato, ker so to tisti najustvarjalnejši, najprodornejši, najambicioznejši posamezniki, brez katerih nobena družba ne more biti uspešna. Ti podjetniki ustvarjajo najkakovostnejša delovna mesta in dajejo zagon celotnemu gospodarstvu in družbi. Si predstavljate, da bi v Sloveniji v naslednjih letih nastalo 100 Akrapovičev, kar bi pomenilo 40.000 delovnih mest z visoko dodano vrednostjo? Ali pa, da bi imeli 100 ali 1000 takih, kot je dr. Uroš Merc, lanski podjetnik leta, ki bo letos v svojem Bisolu ustvaril za 50 milijonov evrov prihodkov, za prihodnje leto pa napoveduje vsaj podvojitev prodaje? Samo nekaj takšnih najuspešnejših podjetnikov zlahka nadomesti vsa velika podjetja, ki že desetletje in več izčrpavajo državo, z neplačevanjem sodelavcev pa tudi vrsto mikro in malih podjetij. Ta velika podjetja so hkrati zaslužna, da namesto o razvoju, uspehu in blaginji, nenehno govorimo o krizah in reševanju socialnih problemov.«
Iz govora premierja Boruta Pahorja
Slavnostni govornik, predsednik vlade Borut Pahor, je obiskovalce presenetil, ko je, namesto, da bi prebral govor, ki so mu ga napisali sodelavci, predstavil svoj osebni pogled na podjetništvo in podjetnike. »Ko se je prejšnje stoletje in tisočletje prevesilo v novo, je bilo zelo pogosto vprašanje, koga ljudje vidimo kot znanilca ali osebnost stoletja, ki ga zapuščamo za seboj. Vedno, ko sem bil deležen tega vprašanja, sem na presenečenje mnogih radovednežev odgovoril, da zame to ni bil kakšen politik, čeprav je bilo veliko takih, ki so mi ugajali in mi predstavljali navdih, ampak da sta bila to Bill Gates in Paul Allen. S svojo inovacijo v garaži v Kaliforniji sta bolj kot kdorkoli drug v prejšnjem stoletju temeljito zasukala zgodovino civilizacije. Tako mislim tudi danes. Mislim, da pripada prihodnost tistim, ki mislijo drugače in iščejo verjetne odgovore znotraj nemogočega. Enako velja tudi za Slovenijo. Ko sem prevzel odgovornost za vodenje slovenske vlade, sem se zavedel, da me čaka s sodelavci neskončno težka naloga in da moram imeti vsaj tri stvari. Eno je vizija. Vizija je bila in je, da iz najhujše gospodarske in socialne krize po drugi svetovni vojni Slovenijo popeljemo bolj konkurenčno in bolj socialno povezano. Da postavimo to dvoje v neko novo dinamično ravnovesje, ki bo tej in naslednjim generacijam zagotavljalo varnejše in kakovostnejše življenje. Da se vsi skupaj zavemo, da moramo najprej vsak pri sebi kot posameznik poiskati svoje notranje moči, te pa solidarno in skupno združiti kot skupnost, da bomo lahko premagali izzive, ki se nam zdijo ali so se nam leta 2009, na začetku recesije, zdeli skoraj nepremagljivi. To moč naš majhen, a žilavi narod ima, zdaj ji moramo le nakloniti dovolj pozornosti ali je ne ovirati. Ta sila se imenuje podjetništvo. Ne gre samo za podjetništvo, ki je omejeno na gospodarstvo, ampak za podjetništvo kot način mišljenja. Za podjetništvo, ki išče nove poti, ki se zaveda, da koncepti, ki so nas pripeljali v krizo ali do konca meje rasti, ne morejo biti koncepti, ki nas peljejo v prihodnost. Ki iščejo torej nove odgovore na stara ali nova vprašanja, ki so pri tem trmasti, vztrajni, ki ne sprašujejo za pomoč nekoga tretjega, ampak sami, kolikor je mogoče, predano iščejo pot naprej. Druga moja odločnost glede pogojev za to, da se kot skupnost izvlečemo iz te krize, poleg vizije, je bilo zavedanje, da je treba biti pri premagovanju težav odločen, a tudi potrpežljiv. Ko ljudje zaidemo v tako globoke krize, izgubimo zaupanje, zlasti še, če občutimo, da je kriza nastala tudi zavoljo nepravičnosti, pohlepa in tistih slabih značajskih lastnosti ljudi, ki ogrožajo solidarnost in socialno povezanost družbe. Takrat ljudje tudi izgubimo vero, da so med nami socialne razlike ne samo neizogibne, ampak tudi nujne, če so plod znanja, garaškega dela in domiselnosti. Vse to je legitimno tudi v naši skupnosti. Te razlike niso nelegitimne, samo vera mora biti, da so se ljudje dokopali do uspeha po pravilih in zato, ker so bolj domiselni, bolj garaški, bolj predani iskanju alternativ. Ker so bolj podjetni. Potrebno je počasno, a dosledno delo, da se ti predsodki počasi, a zanesljivo spravijo iz kolektivne zavesti. Toliko, da lahko prevladujoče slabe novice premagajo dobre novice. Tretjič, poleg vizije, poleg odločnosti in potrpežljivosti je vedno potreben tudi kanček sreče. Ampak sreča je vedno na strani pogumnih ljudi in za podjetnike je značilno, da so pogumni ljudje. Ko naletijo na neuspeh ali na večjo oviro, je to samo še več energije pri njih, da tudi ta neuspeh ali visoko oviro preskočijo ... Ta kriza bo prinesla marsikatero spremembo, vendar ne tiste, ki jo je morda kdo pričakoval in to je, da bo še vedno zmagovala boljša ideja, da bodo torej podjetnejši tudi uspešnejši. Če hočemo Slovenci kot narod uspeti, biti zmagovalci, bomo morali kot posamezniki in kot skupnost razmišljati kot podjetniki in dati tistim, ki bodo kot podjetniki ne samo v tem ozkem smislu besede, ampak tudi sicer uspeli, vso svojo spodbudo. Od tistih, ki bodo zmagovalci v podjetništvu, bo torej odvisna naša skupna zmaga, zato ti ljudje potrebujejo spodbudo, priznanje, vedenje, da jim ne zavidamo, ampak da smo z njimi ponosni, da se zavedamo, da njihove zamisli navdihujejo njihove sodelavce, da so to zamisli, ki postajajo naša skupna energija za uspeh v soočanju s krizo ... Današnji večer vidim kot priložnost, da izrečemo priznanje tistim, ki so imeli pogum, vizijo, znanje, voljo, odločnost, trmo, a predvsem zamisel, ki je šla iz konteksta, in so uspeli. Ti ljudje so zmagovalci, si zaslužijo nagrado in so naši voditelji. Čestitke!«
Komisija za izbor podjetnika leta 2010
- dr. Bogomir Kovač, Ekonomska fakulteta v Ljubljani, - dr. Jaka Vadnjal, GEA College – Fakulteta za podjetništvo - Štefan Pavlinjek, predsednik OZS - Rudi Bric, podjetnik leta 1993 - Filip Remškar, podjetnik leta 2001
- Igor Akrapovič, podjetnik leta 2004
- dr. Aleš Štrancar, podjetnik leta 2005 - dr. Jure Knez in Andrej Orožen, podjetnika leta 2008
- dr. Uroš Merc, podjetnik leta 2009
- Primož Kaučič, odgovorni urednik revije Podjetnik. Pri preverjanju kandidatov za podjetnika leta nam je z bonitetnimi ocenami, ki sicer niso glavno merilo pri izboru, prijazno pomagala bonitetna hiša Coface Slovenija. |
|