|
|||
PODJETNIK LETA 2006 je Miloš UrbanijaUtemeljitev za izbor za podjetnika leta 2006: zgled za optimalno uveljavitev slovenskega znanja na globalnih trgih
Miloš Urbanija je ustanovitelj, pretežni lastnik in glavni poslovni strateg podjetja Ultra. Podjetje je zraslo na temelju tehnoloških rešitev, s katerimi je mogoče od daleč spremljati, meriti in krmiliti različne procese. V izhodišču je bila rešitev, kako od daleč nadzorovati stanje v rezervoarjih goriva in kako od daleč optimalno zasledovati floto kamionov-cistern in distribucijo goriva. Iz te rešitve se je razvilo več novih generacij aplikacij. Nove rešitve se širijo na nova področja in za vsako novo zaokroženo tehnološko področje podjetje ustanavlja specializirana hčerinska podjetja in profitne enote.
Na osnovi te poslovne strategije je podjetje doseglo 180 zaposlenih in prisotnost na svetovnih trgih. Veliko mednarodno potrdilo za pravilnost take strategije je prišlo lani, ko je japonski velikan NTT DoCoMo za 49-odstotni delež v Ultrinem ameriškem podjetju Telargo odštel 28,6 milijona dolarjev. Kot enakovreden oziroma celo kot večinski pa se šteje Ultrin vložek intelektualne lastnine. Vsaj tak uspeh pa se obeta še s svetovno aplikacijo sistema M-Pay za plačevanje prek mobilne telefonije. Miloš Urbanija je prvovrsten dokaz dometa slovenskega podjetništva. Njegovo izjemno sporočilo za slovensko družbo je njegova vera v znanje: pri Ultri v razvoj vlagajo 50 odstotkov vseh prihodkov, tri četrtine zaposlenih dela v razvoju, imajo tri svetovne patente, za zaščito njihove intelektualne lastnine so angažirali pomembno patentno pisarno v Nemčiji, ki skrbi tudi za zaščito pravic pri Nokii in Nestleju. Še posebej pa lahko poudarimo njegovo pogumno podjetniško kombinatoriko, ki je lahko zgled za optimalno uveljavitev slovenskega znanja na globalnih trgih. |
|