Podjetna jabolka

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 08.06.2006

Tudi v sadjarstvu se lahko zgodi podjetništvo. Boštjan Kozole želi iz Evrosada narediti eno najboljših evropskih sadjarskih zgodb.



Kmetijstvo imamo za tradicionalno dejavnost, ki kar nekako ne sodi v korak z današnjimi bolj podjetnimi izzivi. Toda s pravim podjetniškim pristopom je moč tudi v kmetijstvu narediti uspešnico.  

Kaj lahko prinese sveža podjetniška miselnost v kmetijstvo, kaže družinsko podjetje Evrosad. Evrosad je leta 1995 odkupil Mercatorjevo enoto Sadjarstvo in prevzel 275 hektarjev sadovnjakov in 93 zaposlenih. Pozneje so kupili še sorodno podjetje v Sevnici s 120 hektarji nasadov in organizirali mrežo 59 kooperantov, ki upravljajo z dodatnimi 115 hektarji nasadov. Evrosad tako danes skupno obvladuje preko 500 hektarjev nasadov jabolk, hrušk in breskev.  

Podjetništvo namesto »kmečke logike« 

Največji zasuk v poslovanju podjetja se je zgodil, ko se je v njem zaposlil lastnikov sin, Boštjan Kozole. Kot študenta prava in podjetništva ga sadjarstvo ni zanimalo, ko pa se je po sili razmer le zaposlil v Evrosadu, je odkril, da gre za podjetje kot vsako drugo. Treba je imeti kakovosten izdelek in ga znati prodati po primerni ceni. Skratka, tudi v sadjarstvu je treba biti podjeten.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *