Podjetje kot naložba

Avtor: Milan Krajnc Pavlica, Simona Krajnc Pavlica | Objava: 07.05.2008

Nekateri podjetniki obravnavajo svoje podjetje kot svojega otroka, drugi pa imajo takšen odnos do zaposlenih. Oboje ima lahko negativne posledice, zato predstavljamo tretjo, bolj priporočljivo pot.



Pred časom smo opravili raziskavo med 356 slovenskimi podjetji iz različnih dejavnosti, ki so predvsem družinskega tipa in imajo od 25 do 255 zaposlenih. Zanimalo nas je, ali se kak vzorec in napaka ponavljata v slovenskih podjetjih.

Analiza je pokazala, da lahko podjetnike razdelimo v dva tipa. Na eni strani imamo podjetnike, ki obravnavajo svoje podjetje kot lastnega otroka. Na drugi strani pogosto srečujemo podjetnike s preglobokim socialnim čutom do svojih zaposlenih, ki do slednjih razvijejo enak odnos kot do svojih otrok. Lahko rečemo, da vzamejo zaposlene za svoje otroke.  

Ko podjetje obravnavamo kot svojega otroka
 

Predvsem zanimive ugotovitve so bile pri tistih podjetnikih, ki niso znali ločiti osebno in poslovno življenje. Pravzaprav je bilo celotno njihovo življenje podjetje. Do njega se obnašajo kot do svojih otrok, vendar v neaktivnem smislu.

Osnovno poslanstvo staršev je nadaljevanje »človeške vrste«. Torej bi morali biti starši neke vrste trenerji svojim otrokom. Danes pa se vse pogosteje dogaja, da se starši obnašajo kot zaščitniki, torej kot da so otroci njihova last. Tako veliko otrok ob polnoletnosti ni pripravljenih na realno življenje.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *