Pobudo v svoje roke!

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 08.04.2013

Danes zaposleni sam močno prevzema pobude za izobraževanje - ker jih preprosto mora. Le redkokdaj se še zgodi - razen pri predpisanih šolanjih, kot je, denimo, varstvo pri delu - da bi zaposlenega kar »poslali na šolanje«.


Marsikatero delovno mesto se danes dinamično spreminja, preoblikuje, prilagaja projektu. Obstajajo sicer določena standardna delovna mesta, toda tudi pri teh se je marsikaj spremenilo: kirurg mora nenadoma obvladati informacijsko tehnologijo (vsaj deloma), celo na videz preprost poklic frizerja je danes daleč od enostavnosti  Težko je zato izbrati šolanje, ki v celoti pokrije potrebe določenega delovnega mesta, pa čeprav se tudi ponudniki zelo prilagajajo, tudi s pomočjo sodobnih izobraževalnih oblik.

 

Kaj, kje in kako se (na)učiti?

 

Torej začnimo pri tistem, ki delo opravlja. Nekaj osnovnih znanj gotovo potrebuje, pomen osnovne (formalne) izobrazbe je danes vsekakor podcenjen. Ko pa gre za specialistična znanja - odvisna od okolja, projekta, stranke - tedaj pa zaposleni gotovo sam najbolje čuti, kaj mu na trenutnem delovnem mestu v danem trenutku manjka, za kaj se še mora usposobiti.

 

Prav tako velja - in še zlasti - za karierno pot, saj vsak sam zase verjetno (upajmo) najbolje ve, kam želi - in kaj bo pri tem potreboval. Tovrstne odločitve so, če pogledamo čez Atlantik, že od nekdaj bile v rokah posameznika, tudi finančno breme je bilo večinoma na tistem, ki se je izobraževal. Danes se ta način samoizobraževanja, tudi zaradi lažje dostopnosti šolanj in usposabljanj, širi po vsem svetu.

 

Seveda je vse te postopke sprožil internet, ki je omogočil ne le dostop do velike količine vsebin, pač pa tudi različne oblike lahko dostopnega učenja. E-učenje, spletna predavanja, družbena omrežja ipd. so le nekatere od možnosti, ki se vsakomur, ki ima voljo, željo in nekaj časa, na široko ponujajo. Velik razpon možnosti je znižal tudi cene, seveda pa je s tem žal prišlo tudi do nekakovostnih ponudnikov. Vsak, ki se danes samoizobražuje, mora paziti tudi na to, da ne nasede na velike besede in ne kupi »mačka v žaklju«.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *