Plačani za trepljanje po rami?

Avtor: Damjana Pondelek | Objava: 06.12.2010



Vodim mlado svetovalno podjetje in zgodi se, da moramo strankam povedati tudi kakšno slabo novico ali predstaviti stališče, ki je povsem nasprotno od njihovega. Na ta račun smo pravkar izgubili stranko – direktorju večjega podjetja smo dvakrat povedali tisto, česar ni želel slišati, in že ga ni bilo več. Kako povedati slabo novico, ne da bi naročnik užaljeno odšel drugam? Razumeti morate, da strank ne želimo več izgubljati.
 
Predvidevam, da ste strokovnjaki na svojem področju, zato vas stranke, ki tega znanja nimajo, tudi angažirajo. Od vas pričakujejo strokoven nasvet, pomoč in podporo. Pogosto pričakujejo tudi potrditev lastnih stališč in mika vas, da bi jim ugodili. Poglejmo najprej, kaj bi se zgodilo, če bi direktorju zaradi ljubega miru in računov, ki jih plačuje, prikimali in pritrdili v njegovi zmoti. Direktor bi zelo hitro zašel v težave, kajne? In to z vašim blagoslovom. Svoj ugled in strokovnost bi tako zelo hitro in zelo poceni razprodali.
 
Podobno kakor moramo starši otrokom preprečiti, da bi se učili iz napak, ki bi bile lahko usodne, tako mora svetovalec svojo stranko voditi in usmerjati stran od težav, četudi mu ob tem nihče ne ploska. Strokovno znanje in izkušnje nam namreč omogočajo, da lahko dokaj natančno predvidimo, kaj se bo zgodilo, če bo naročnik ravnal v nasprotju s strokovnimi priporočili. Zato je prav, da mu predlagane rešitve znova in znova pojasnjujemo in ga opozarjamo na nevarnosti in posledice. Žal pa ga ne moremo kot otroka prijeti za roko in potegniti stran, če, v nasprotju s priporočili, steče na prometno cesto. Končna odločitev je, skupaj s posledicami, namreč vedno v rokah naročnika, četudi je v nasprotju z vsem, kar smo mu svetovali.
 
Ker je vaše podjetje še mlado, še nimate izkušnje, da stranke prihajajo, odhajajo in se vračajo – tudi ko mislite, da ste jih že izgubili. Tudi vaše »izgubljene« stranke se bodo sčasoma vrnile, če boste le vztrajali pri strokovnosti, ki vas odlikuje. Zato spoštljivo in pošteno povejte svojim strankam tisto, kar morajo vedeti, in ne tistega, kar želijo slišati. Kanček diplomacije pri tem seveda ne škodi. Za vsako ceno pa v svojem podjetju ohranjajte strokovno in človeško integriteto. Stranke vas zagotovo ne plačujejo za to, da bi jih trepljali po rami.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *