|
|||
Orodjarji v evropskem vrhuSlovenski orodjarji so razvojni partnerji vodilnih evropskih avtomobilskih podjetij in so organizirani v najmočnejši grozd pri nas. Direktor grozda Tone Sagadin nam je predstavil delovanje in projekte.
Med slovenskimi orodjarji je bil pred leti priljubljen slogan »Slovenija - orodjarna Evrope«. Želeli so izkoristiti močna orodjarska jedra v takratnih velikih podjetjih, kot so Gorenje, Iskra, Emo in druga, ter dvigniti orodjarstvo v evropski vrh. Zamisel se je v veliki meri uresničila, saj so slovenski orodjarji danes razvojni partnerji vodilnih evropskih avtomobilskih podjetij. V naših orodjarnah razvijajo in izdelujejo zahtevna orodja za Mercedes, BMW, Audi in druge avtomobilske znamke.
Orodjarji so bili tudi med prvimi, ki so se odločili za povezavo v skupen grozd. Direktor Slovenskega orodjarskega grozda Tone Sagadin potrjuje, da je orodjarski grozd že ves čas med najprodornejšimi grozdi pri nas. Koliko članov je danes združenih v orodjarskem grozdu? Orodjarski grozd združuje sedemnajst podjetij ter okrog trideset podpornih podjetij in organizacij, kjer je zaposlenih 300 doktorjev znanosti in preko 500 registriranih raziskovalcev. Skupna prodaja podjetij, združenih v grozdu, dosega 106 milijonov evrov, vendar se ta številka nanaša samo na orodjarska podjetja oziroma samo na orodjarski del podjetij, če podjetje opravlja tudi druge storitve. Dodana vrednost na zaposlenega pri naših članih je 27.500 evrov, kar je za slovensko povprečje zelo veliko. Slovensko gospodarstvo namreč po dodani vrednosti zaostaja za evropskim za skoraj trikrat, orodjarji pa za dvakrat oziroma 2,5-krat. Naš grozd je najmočnejši grozd po številu vključenih ustanov pri nas. Imamo fakultete in tehnološki center, močne svetovalne organizacije in podporne ustanove, kot je na primer banka. Smo med vodilnimi grozdi v Sloveniji in tudi v okviru evropske skupine za razvoj grozdov EUIRE smo opredeljeni kot eni od najbolje organiziranih grozdov v Evropi. Imamo zelo dobro opredeljeno strategijo delovanja grozda, zelo močni smo tudi pri promociji grozda in naših članov na svetovni ravni. Tretja pomembna stvar pa so raziskave in razvoj. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|