|
|||
Ogrlica brez koncaPerle se imenujejo. Ženske - podjetnice, članice mariborskega regijskega sveta poslovnih žensk in podjetnic. Zadnje srečanje je navrglo več spoznanj in novih idej, ki bi jim prekaljene podjetnice ali ženske na začetku podjetniške poti lahko sledile.
Perle so se v skupino oblikovale lani, z imenom pa nakazujejo na biser, ki skrit v školjki nastaja zelo dolgo. Mnoge ženske namreč vrsto let skrivajo številne talente in sposobnosti, pa jih ne znajo, ne upajo ali zaradi okoliščin preprosto ne morejo uresničiti. Doslej je Perlam uspelo na svojih srečanjih gostiti že okoli 120 žensk, ki vsaka na svoj način stopa po samostojni poslovni poti.
Srečanja se odvijajo z namenom združevanja, sodelovanja in mreženja. Prav slednje se jim zdi še posebej pomembno, saj je med ženskami manj tovrstnih iniciativ, ki so med moškimi pogostejše in bolj naravne. »Verjetno zato, ker so včasih skupaj lovili, me pa smo čuvale vsaka svoje ognjišče,« se šalijo. V vsakem primeru pa ženske prepoznavajo velik smisel v pogostejšem druženju, izmenjevanju idej in v iskanju novih poslovnih priložnosti. Tudi skupnih. Pa tudi v prijateljstvu in prijetnem ženskem druženju. Slogan »danes pomagam jaz tebi, že jutri morda ti meni«, združuje osebno in poslovno plat njihovega sodelovanja.
Marjana Bravc, predsednica sveta, iz dosedanjih srečanj ugotavlja, da se ženske v manjši meri in pozneje odločajo za samostojno podjetniško pot, ker so bolj previdne. Naučene so, da je okolje nevarno in agresivno ter da je težko prodreti. A specifično ženske lastnosti so po njenem za posel dobre, recimo potrpežljivost, previdnost in zanesljivost. Kar pa ne pomeni, da se izogibajo določenim moškim lastnostim, kot so odločnost, pogum, neposrednost, le da se jih morajo zavestno »priučiti«. Nasploh meni, da znajo ženske gledati na položaj v širšem kontekstu, kar pomeni, da znajo upoštevati več dejavnikov in predvideti rezultate določenih potez. Delujejo tudi bolj povezovalno in poskušajo bolj razumeti svojo okolico. Ena glavnih težav, zakaj mnoge ne naredijo odločilnega koraka, je pomanjkanje samozavesti in poguma, tudi dobre poslovne ideje. Svoje doda še družina, ki jo postavijo na prvo mesto in so za družinske vrednote pripravljene žrtvovati tudi poklicno kariero.
Ljubezen in kariera
Svež veter v razmišljanje žensk podjetnic in žensk nasploh prinaša ruska podjetnica Svetlana Sabantseva, ki že nekaj let živi v Sloveniji in pripravlja knjigo o prodaji z ženskim obrazom. Stilistka, predavateljica na področju dekorativne kozmetike in psihologije zunanjega videza vidi razliko med slovenskimi in ruskimi ženskami v intuiciji. Oboje jo imajo, a Rusinje jo bolj poslušajo. Raje kot »želim si« rečejo »hočem«. Slovenke pa po njenih izkušnjah na vse gledajo s preveč logike, zato ostajajo neuresničene. Ena glavnih ovir pri vstopanju žensk na samostojno podjetniško pot (pa tudi sicer) je združevanje posla in družine. Sabantseva poskuša najti rešitve: »Časi, ko so otroci sami tekali po ulicah s ključi okrog vratu, so mimo. Starši morajo in želijo biti prisotni, otroke razvažajo od ene aktivnosti na drugo, vmes je treba opraviti še nakupe, zvečer pa otrokom pomagati pri domačih nalogah. Kje je še kuhanje, pospravljanje, pranje in likanje. V takšnem tempu sodobna ženska nima časa ne zase ne za moža. Če pogledamo naokrog, je večina žensk slabo urejenih, nervozne so in mnoge, žal, ločene. Že če pogledamo starejše gospe, lahko opazimo, da so veliko bolj urejene in bolj potrpežljive do svojih mož. V čem je njihova skrivnost? Iz mojega zornega kota v delitvi con odgovornosti med soprogoma. O tem bo govorila moja knjiga, veliko raziskovanja me še čaka.«
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|