|
|
Odzovite se takoj, sproti, pravočasnoUspešen prodajnik mora biti prepoznavnejši od večine, dosledno in primerno hitro mora peljati postopek in se tudi držati obljubljenih rokov. Predvsem pa mora biti proaktiven.Prodajnik se znajde v odnosu do kupca v različnih položajih in časovnih okvirjih. Pomembno je, da se odzove vsaj v skladu s pričakovanji kupca, če se že ne more bolje ...
Po prvem stiku
Veliko prodajnikov vse prepogosto pozablja, da ima potencialna stranka poleg njegove ponudbe verjetno še kup drugih, da ima veliko stikov, obiskov, sestankov z drugimi, ne nujno istovrstnimi dobavitelji. Zato se je treba stranki nekako vtisniti v spomin in delovati tako, da bo dobila informacije o resnosti vašega klica, obiska, prodajnega pisma ali drugačnega stika. Če se dva ali tri dni po obisku kratko in vljudno zahvalite za čas, ki vam ga je potencialna stranka (ali celo obstoječa stranka) naklonila, ste pri zbiranju možnih točk za uspešno prodajo verjetno nekaj pridobili. To vam bo lahko prišlo prav pri pogajanjih, ob morebitni reklamaciji in podobno. Tako zbrane točke sicer morda predstavljajo le eno samo ali celo četrt točke od stotih možnih, vendar so nadvse dragocene, saj ne zahtevajo večjega napora ali velike porabe časa. So tako rekoč zastonj. Ne kličite – raje pošljite sporočilo ali kar kratko pismo. Žal v praksi tega ne zasledimo pogosto. Prodajniki se namesto tega sprašujejo, ali naj se zahvaljujejo nekomu, za katerega ne vedo, ali bodo sploh kdaj imeli še stik ali posel z njim, saj volja po sodelovanju nazadnje ni bila izražena. Toda ni nujno, da tak predstavnik ostane za vedno na istem delovnem mestu, v isti organizaciji, na isti višini hierarhične lestvice. Tudi dejavnost organizacije se lahko spremeni ali dopolni, spreminja se filozofija organizacij …
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|