Od premoga do Baumaxa

Avtor: Nives Pahor | Objava: 11.11.2008

Podjetje Baumax, ki ga je leta 1976 ustanovil avstrijski podjetnik Karlheinz Essl, je še danes najpomembnejši trgovec na področju hišnih samopopravil v Avstriji. Svoje trgovine imajo v večini držav Srednje in Vzhodne Evrope, tri tudi pri nas, načrtujejo pa še odprtje novih.



Baumax je avstrijsko družinsko podjetje, ki ga je leta 1976 ustanovil današnji predsednik nadzornega sveta družbe Karlheinz Essl. Podjetje s sedežem v Klosterneuburgu pri Dunaju je danes vodilno na področju tako imenovanih trgovin za samopopravila oziroma naredi si sam v 8 državah Srednje in Vzhodne Evrope. Največ trgovin imajo v Avstriji (67), sledijo pa Češka (23), Slovaška (13), Madžarska (15), Hrvaška (4), Slovenija (3), Romunija (7) in Bolgarija (2). Leta 2009 naj bi družba predvidoma vstopila na turški trg, po letu 2010 pa tudi na druge trge nekdanje Jugoslavije in v Albanijo.  
 
Družba trenutno zaposluje prek 8 tisoč delavcev. V lanskem letu je celotna veriga 134 trgovin ustvarila 1,25 milijarde evrov prihodkov od prodaje. Letos pričakujejo 1,4 milijarde evrov. Po načrtih naj bi v prihodnjih petih letih promet družbe zvišali na dve milijardi.  

Baumax že od nastanka odlikuje v prihodnost usmerjena in inovativna dejavnost, katere temelje je postavil sam Karlheinz Essl. Tak pristop jim je že na začetku 80-ih let na domačem trgu prinesel vodilni položaj. Verjetno se tudi zaradi tega podjetje lahko pohvali s kar 98-odstotno prepoznavnostjo blagovne znamke med domačimi potrošniki. Do konca 80-ih let je postalo ime Baumax v Avstriji že tako poznano, kot sta bila Coca Cola in McDonald's.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *